کشف ۸/۵ تن موادمخدر در سمنان

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۱:۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۲۴۶۰۸
کشف ۸/۵ تن موادمخدر در سمنان
فرمانده انتظامی استان از کشف 8/5 تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سردار "روح الامین قاسمی" در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با قاچاق موادمخدر و سوداگران مرگ پرداخت و تاکیدکرد: بنا بر آمار دقیق و رسمی موجود، بسیاری از مجرمانی که به دلیل ارتکاب جرایم گوناگون در سال جاری از سوی پلیس دستگیرشده اند به یکی از انواع موادمخدر اعتیاد دارند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر استان در همین راستا با تمرکز نیروها و توانمندی های خود، فعالیت های سوداگران مرگ در سراسر کشور را به دقت زیر نظر گرفت که خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی را نیز به همراه داشت.

سردار قاسمی از کشف 8 تن و 500 کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تا بیستمین روز اسفند با تلاش ماموران پلیس استان و دیگر نقاط کشور خبرداد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که 4 هزار و 234 نفر در ارتباط با جرایم موادمخدر شناسایی و دستگیرشدند افزود: از مجموع این افراد 138 نفر زن بودند که متاسفانه دستگیری بانوان در این خصوص از افزایش 3 درصدی برخوردارست.

این مسئول انتظامی با اعلام انهدام 65 باند قاچاق موادمخدر گفت: 144 قاچاقچی و 842 خرده فروش بازداشت و تحویل محاکم قضائی شدند.

قاسمی به اجرای یک هزار و 370 مرحله طرح های گوناگون در برخورد با تهیه و توزیع موادمخدر در سطح استان اشاره و تصریح کرد: پاک سازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و برخورد با کشت خشخاش از جمله این طرح ها بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر نقش مهم رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های ویژه معاونت اجتماعی، تعامل بسیار مطلوب و مناسبی بین پلیس و خبرنگاران با هدف تحقق پیشگیری اجتماعی برقرارشده است.

 

نظر شما