رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند:

مدیر موفق است که ابزار رسانه را در توسعه و رشد جامعه بکارگیرد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۳۱:۵۳
کد خبر: ۸۲۵۲۶۹
مدیر موفق است که ابزار رسانه را در توسعه و رشد جامعه بکارگیرد
محمدرضا مجیدی امروز در همایش ژورنالیسم و گردشگری بیان کرد: مدیری موفق است که ابزار رسانه را در راستای توسعه، رشد و ارتقا جامعه به خدمت گیرد. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه رسانه‌ها باید متعهدانه نقد کنند، عنوان کرد: در دنیای امروز رسانه با تخصصی شدن به تأثیرگذاری خود افزوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی امروز در همایش ژورنالیسم و گردشگری بیان کرد: مدیری موفق است که ابزار رسانه را در راستای توسعه، رشد و ارتقا جامعه به خدمت گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه رسانه‌ها باید متعهدانه نقد کنند، عنوان کرد: در دنیای امروز رسانه با تخصصی شدن به تأثیرگذاری خود افزوده‌اند.

مجیدی ادامه داد: تخصصی شدن در حوزه گردشگری به معنای آن است که از ژورنالیسم و گردشگری به سمت ژورنالیسم گردشگری حرکت کنیم.

وی افزود: ژورنالیسم رشته گردآوری، تجزیه، تحلیل، تأیید و ارائه خبر مربوط به حوادث جاری، روندها و مسائل مردم است و به پرسش‌هایی چون چه کسی، چه چیزی، چه هنگامی، کجا، چرا و چگونه به همراه شرح ماجرا پاسخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون به واسطه قابلیت‌ها و کارکردهایی چون اطلاع رسانی، آموزش، سرگرم سازی، اقناع، تبلیغ و فرهنگ‌سازی می‌تواند نقش بی بدیلی در گردشگری ایفا کند.

مجیدی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی ترویج گردشگری، فرهنگ سازی حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، فرهنگ سازی برای بالا بردن ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور و فرهنگ سازی به منظور ایجاد تعادل فرهنگی و انسانی میان اقوام و ملل هنگام رو به رو شدن با مردم از جمله نقش‌های رسانه در موضوع گردشگری است.

وی بیان کرد: با توجه به تقاضای گردشگران سراسر جهان برای سفر، ابزار رسانه‌ای در این دوران برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگران بسیار دارای اهمیت است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ادامه داد: رسانه‌های اجتماعی از قابلیت‌های بالایی برای بازاریابی در صنعتی که با روحیات و تفریحات مردم ارتباط دارد، برخوردار است.

مجیدی با اشاره به تبعات منفی گردشگری انبوه در ایران، افزود: باید با عبور از گردشگری انبوه به گردشگری پایدار شرایطی را فراهم کنیم که همه مردم جامعه از منافع این صنعت بهره‌مند شوند.

وی گفت: یکی از مشکلات گردشگری انبوه خلاصه شدن گردشگری در ایام خاصی از سال مانند تعطیلات نوروز می‌باشد به طوری که در این گونه گردشگری برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای گردشگران با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: سفر مقوله‌ای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و برای کسب رضایت گردشگران باید خدمات مطلوب ارائه داد و این مهم مستلزم برنامه‌ریزی برای مسیر سفر نیز است.

مجیدی ادامه داد: علاقمندی و تسلط به حوزه روزنامه نگاری و گردشگری، شناخت کافی از موضوعات وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری، تسلط به همه ابعاد گردشگری به عنوان یک صنعت جهت انتقال مؤثر فرهنگی و مسائل آن و آگاهی کامل از محیط زیست بومی از شاخص‌های ژورنالیست گردشگری است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در مقابله با ایران هراسی یادآور شد: ساخت فیلم‌های مستند در خصوص تجربیات گردشگران خارجی از سفر به ایران در ارتباط با واقعیت‌های ایران در کاهش ایران هراسی بسیار مؤثر است.

 

نظر شما