طرح «خشت خشت تا بهشت» در یزد اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۳:۲۳:۳۰
کد خبر: ۸۲۵۴۲۲
طرح «خشت خشت تا بهشت» در یزد اجرا می‌شود
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح «خشت خشت تا بهشت» در سال آینده و با محوریت ویژگی‌های مذهبی یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، عباس ملازینلی در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر یزد اظهار داشت: نوروز امسال مزین و مبارک به دو میلاد ارزشمند شده و این بحث را به عنوان میلاد تا میلاد در نظر گرفته شده و طرح‌های متعددی در این زمینه اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه این طرح در مساجد و حسینه‌های مختلف شهر برگزار می‌شود عنوان کرد: جشن ویژه‌ای در بازارچه کوثر در محل ترمینال قدیم یزد برگزار می‌شود.

وی به اهمیت برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های مختلف در این ایام تاکید کرد و افزودک شب میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) جشن بزرگی در میدان امیرچقماق و از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برگزار می‌شود.

ملازینلی با بیان اینکه طرح خشت خشت تا بهشت یکی از طرح‌هایی است که برای سال آینده در نظر گرفته شده گفت: هر ماه با یک عنوان و ملقب به خشت در نظر گرفته می‌شود که این عناوین هم برگرفته از ارزش‌های مذهبی و دینی شهر دیده شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: بین میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام علی(ع) مسابقه نامه به همسر با عنوان «تصدقت شوم» که برگرفته از نامه امام خمینی(ره) برای همسرشان انتخاب شده، با هدف تحکیم بنیان خانواده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سعی شده که مشارکت مردم در این جشن‌ها به صورت ویژه مورد نظر باشد و زمینه ای فراهم شود تا جشن‌های مردمی در نقاط مختلف شهر یزد را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه برنامه های متعددی برای ایام میلاد حضرت امام علی(ع) در نظر گرفته شده اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها، برنامه اعتکاف است که همچون سال‌های گذشته با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

وی افزود: ثبت نام امسال اعتکاف در استان یزد بسیار خوب و پرشور بود و افراد زیادی برای حضور در این مراسم عبادی و پر اهمیت که در مساجد شهر برگزار می‌شود ثبت نام کردند.

 

نظر شما