مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:

دستگاه‌های دولتی کارکرد سمن ها را با مشکل مواجه نکنند/ راه توسعه جز از طریق سمن‌ها نمی‌گذرد

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۹:۲۵:۳۹
کد خبر: ۸۲۵۸۴۲
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه راه توسعه جز از طریق مردم، سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد نمی‌گذرد، اظهار داشت: متولیان امر نباید با دخالت‌های غیر متعارف، کارکرد سازمان‌های مردم نهاد را با مشکل مواجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، آیین تجلیل از سمن های فعال استان با حضور غلامعلی سفید رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، عباس ملازینلی مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و جمعی از جوانان و نمایندگان سمن های فعال استان برگزار شد.

عباس ملازینلی در این آیین با تاکید بر اینکه راه توسعه جز از طریق مردم، سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد نمی‌گذرد، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و متولیان امر نباید با نظارت‌ها و دخالت‌های غیر متعارف، کارکرد سازمان‌های مردم نهاد را با مشکل مواجه کنند. هر آنکس که دل در گرو ارتقای این مرز و بوم دارد باید تقویت و توسعه این تشکل‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در ادامه تصریح کرد: سمن‌ها مطابق با قانون موضوعه به وجود آمده‌اند و در چهارچوب همان قانون فعالیت می‌کنند. برای ارتقای کیفیت سمن‌ها باید حمایت جدی صورت گیرد و مداخله دولت محدود شود. سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به سهم و در توان خود کوشید در حمایت از سمن های استان از هیچ تلاشی فرو گذار نباشد و بخش عمده ای از برنامه های خود را با همیاری این سمن ها به وهله اجرا برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری در سال جدید سعی بر افزایش برنامه‌های اجتماعی دارد، عنوان کرد: در سال جدید ضمن فعالیت گسترده و کارشناسی شده در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و آموزش شهروندی، در تلاشیم تا در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه های مضاعفی را در دستور کار قرار دهیم. این برنامه‌های اجتماعی با به کارگیری سایر برنامه‌ها مانند برنامه‌های فرهنگی در قالب جشنواره با موضوع اجتماعی قابل اجرا خواهد بود.

شایان ذکر است در پایان این نشست از انجمن‌ها و سمن‌های فعال و موفق یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز