فرهمند تأکید کرد:

لزوم استفاده از هنرمندان بومی برای زیباسازی شهر یزد

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۱۲:۳۴:۵۰
کد خبر: ۸۲۶۱۸۲
لزوم استفاده از هنرمندان بومی برای زیباسازی شهر یزد
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌که زیباسازی شهری و نصب المان‌های نوروزی اهم برنامه‌های شهرداری در استقبال از نوروز است، گفت: بازشناسی نقش و نگارهای سنتی و شناساندن آن به گردشگران رویکرد زیباسازی یزد در نوروز 98 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد به نقل از خبرگزاری ایسنا، «مجتبی فرهمند» در حاشیه بازدید از مراحل نصب المان‌های نوروزی و همچنین زیباسازی شهر یزد ویژه نوروز 98  با اشاره به ضرورت جذب مشارکت در نگهداری از المان‌های سطح شهر، اظهار کرد: زیباسازی فضای شهری و افزایش کیفیت زندگی یکی از مهمترین وظایف شهرداری در قبال شهروندان است.

وی تم زیباسازی امسال شهر یزد را نساجی و دست بافته‌های سنتی دانست و افزود: احیای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دارالعباده نقش مهمی در حراست از ارزش‌های مردمان دیار ایفا می‌کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد در ادامه گفت: نساجی از کهن‌ترین صنایع شهر تاریخی یزد به شمار می‌آید که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی این شهر در طول تاریخ، فرصت بالندگی تکامل داشته است‌.

فرهمند تصریح کرد: استفاده از تم نساجی سنتی در زیباسازی شهری با هدف بازشناسی نقش و نگارهای سنتی و شناساندن آن به مردم و گردشگران انجام و می‌تواند رویکرد متفاوتی در زیباسازی شهر تاریخی و جهانی یزد داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در نوروز امسال بیش از 100 المان برای نقاط مختلف یزد طراحی، ساخته و نصب شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ المان بر اساس طرح‌های سال گذشته و سایر المان‌ها با استفاده از ظرفیت طراحان جوان و خوش‌ذوق یزدی طراحی شدند.

معاون شهرداری یزد استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان یزدی یکی از اولویت‌های اجرایی معاونت معماری شهر جهانی یزد دانست و بیان کرد: سعی داریم با استفاده از ذوق و سلیقه جوانان یزدی این شهر میراث جهانی را در نوروز 98 یزد متفاوت تر از سال‌های گذشته آذین‌بندی کنیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت هویت‌بخشی به شهر یزد تأکید کرد: اهم برنامه‌های معاونت معماری و شهرسازی برای سال آینده بازپیرایی فضاهای سبز و پارک‌ها، ارتقای کیفیت فضاهای شهری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام سال گذشته است.

 

نظر شما