مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۰۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۶۶۴۰
استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی
حسن رمضانی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان ها ظرفیت هتل ها تکمیل شده است، افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع 258 هزار نفر در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه های آب درمانی، کمپ های موقت و اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن رمضانی در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی استان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مسافرین نوروزی از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری سطح استان در نخستین روزهای تعطیلات بسیار مطلوب و خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان ها ظرفیت هتل ها تکمیل شده است، افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع 258 هزار نفر در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه های آب درمانی، کمپ های موقت و اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه نوروز امسال برنامه های بسیار متنوعی برای مردم استان و مسافران پی بینی شده است، افزود: برنامه های نوروزگاه در باغ تاریخی اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند و روستای حسین آباد خراشاد از اهم برنامه های نوروز است.

وی ادامه داد: در این اماکن انواع صنایع دستی، هنرهای بومی و محلی و انواع غذاهای سنتی جهت معرفی آیین و رسوم و فرهنگ مردم استان ارائه خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه 405 غرفه بازارچه های صنایع دستی در این ایام در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: در این ایام همچنین 45 سیاه چادر و 35 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 150 هزار نفر شب اقامت برای مسافرین نوروزی امسال در سطح استان فراهم شده است، عنوان کرد: 150 اثر تاریخی نیز در این ایام آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد گردشگران در سال های اخیر بین 20 تا 25 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: طی 15 روز نوروزی سال گذشته یک میلیون و 880 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز