رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه:

اولین وقف خراسان‌جنوبی ثبت شد

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۲۲:۳۴:۰۹
کد خبر: ۸۲۷۹۳۴
اولین وقف خراسان‌جنوبی ثبت شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه از ثبت اولین وقف خراسان‌جنوبی در شهرستان سربیشه با وقف 400 متر زمین به ارزش 250 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی امینی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از ثبت اولین وقف سال 98 در خراسان‌جنوبی همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری خبرداد و اظهار داشت: واقف نیک اندیش مریم مودی ساکن زاهدان یک قطعه زمینی مسکونی به مساحت 400 متر مربع واقع در روستای کلاته بازدید از توابع این شهرستان را وقف کرد.

وی ارزش ریالی این ملک را 250 میلیون ریال اعلام و افزود: این موقوفه به نیت احداث حسینیه شاهزاده علی اصغر(ع) وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه بیان داشت: شهرستان سربیشه از چند سال گذشته تاکنون و به جهت تبلیغات مؤثر در ایام تبلیغی مانند عید نوروز و اجرای طرح‌هایی مانند آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی توانسته عملکرد قابل توجهی در ثبت وقف‌های جدید داشته باشد.

امینی‌نسب با اشاره به وقف‌های ثبت شده در سال گذشته، تبیین کرد: سال گذشته 24 فقره وقف در این شهرستان با توجه به نیت‌های روز جامعه مانند دارو درمان، کمک به بیماران صعب‌العلاج،  کمک به مسکن محرومان، ترویج فعالیت‌های قرآنی و غیره به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه هرساله در راستای رفع مشکلات و نیازها ادارات اوقاف با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی واز طریق مبلغین بومی و اعزامی در بقاع متبرکه اقدام به تبلیغ وترویج فرهنگ وقف می‌نمایند، عنوان داشت: امید است در سال جاری هم بتوانیم در راستای ایجاد وقف‌های جدید با کارکردهای مختلف گام‌های مؤثری برداریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف اشاره کرد و افزود: استقبال مردم و مسافران از طرح آرامش بهاری بسیار خوب بوده و زائران اماکن متبرکه در کنار استفاده از خدمات فرهنگی و رفاهی می‌توانند مسائل ومشکلات خود را با روحانیون مستقر در این غرفه‌ها مطرح کنند.

امینی‌نسب از خیرین و واقفین خواست در صورت تمایل به سنت حسنه وقف، اموال خود را با نیت‌های روز جامعه از قبیل دارو و درمان، بیماران، مسکن محرومین، آموزش، کمک دانش آموزان بی بضاعت، علم و فناوری و فضای مجازی وقف نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز