معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

برخورد جدی با کاربری های غیر قانونی در مسیر رودخانه ها/آمادگی بخش های مختلف استان برای بارندگی های احتمالی

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۲۰:۲۱:۵۵
کد خبر: ۸۲۹۲۴۵
برخورد جدی با کاربری های غیر قانونی در مسیر رودخانه ها/آمادگی بخش های مختلف استان برای بارندگی های احتمالی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به برخورد جدی با کاربری های غیر قانونی در مسیر رودخانه ها گفت:پیش بینی های لازم و آمادگی بخش های مختلف برای مدیریت سیلاب های ناشی از بارندگی های احتمالی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نشست آسیب شناسی و بررسی موضوع روان آب و سیلاب های اخیر استان با رویکرد برنامه ریزی موثر در مدیریت بارندگی های احتمالی پیش رو با حضور «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد:با توجه به بارندگی های صورت گرفته و پیش بینی بارش های پیش رو به ویژه در مناطق ییلاقی استان برای مدیریت و ساماندهی موثر روان آب و سیلاب های احتمالی مشارکت دستگاه های اجرایی،خدمات رسان و موثر در این حوزه برنامه ریزی شده است.

«محسن صادقیان» افزود:در اولویت برنامه های کوتاه مدت ساماندهی و ضرورت های لازم در مسیر حرکت سیلاب به سمت اشکذر و یزد،تفت به مهریز و مهریز به تفت مورد توجه قرار دارد و با بررسی شرایط منطقه چرخاب و کوه کاسه اقدامات عملیاتی در حال انجام است.

صادقیان گفت:عملیات احداث و تقویت سیل بندها،نخاله برداری و پاکسازی مسیر رودخانه ها با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله شهرداری در حال انجام است و بازدیدهای میدانی نیز از مناطق ییلاقی با احتمال بارندگی بیشتر برای پاکسازی مسیرها صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد:برای انجام اقدامات بلند مدت نیز وضعیت واگذاری معادن شن و ماسه در منطقه کوه کاسه و چرخاب بررسی شده است که فعالیت های این محدوده نیازمند بازنگری و اصلاح است و با محوریت منابع طبیعی و صنعت،معدن و تجارت نحوه فعالیت ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود:شرایط فعالیت در مسیر یا محدوده رودخانه ها بررسی و نظرات کارشناسی برای ادامه فعالیت و تمدید مجوزها به رعایت موارد قانونی وابسته است و متخلفین احتمالی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

صادقیان در پایان با اشاره به تکمیل طرح مدیریت و ساماندهی مسیر رودخانه ها  در استان یزد بیان کرد:مسیر سیلاب ها بر روی نقشه GIS پیاده سازی و با جمع بندی اطلاعات دستگاه های مختلف اجرایی با توجه به وضعیت به دست آمده بهسازی و تکمیل مسیر رودخانه ها با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز