فرماندار مرکز استان خراسان جنوبی:

افزایش مهاجرت به شهر بیرجند کمبود مدرسه را تشدید کرد

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۶:۲۱
کد خبر: ۸۳۰۸۹۶
افزایش مهاجرت به شهر بیرجند کمبود مدرسه را تشدید کرد
فرماندار شهرستان بیرجند در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش جمعیت و مهاجرت ها به شهر بیرجند طی سال های اخیر بودیم نیاز به تاسیس مدارس جدید و نوسازی مدارس قدیمی در بافت حاشیه و شمال شهر بیرجند بسیار وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، «علی ناصری» در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیاز به تاسیس فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی به خصوص شهر بیرجند بسیار احساس می شود و نیازمند کمک خیرین مدرسه ساز در این راستا هستیم.

فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش جمعیت و مهاجرت ها به شهر بیرجند طی سال های اخیر بودیم نیاز به تاسیس مدارس جدید و نوسازی مدارس قدیمی در بافت حاشیه و شمال شهر بیرجند بسیار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به حد مورد نیاز فضای آموزشی بدون حضور خیرین مدرسه ساز و کمک های مردمی در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود، افزود: اعتبارات دولتی کفاف نیازمندی های بیرجند در حوزه مدرسه سازی را نمی کند و اکنون نیز  همچون سال های گذشته نیازمند حضور و کمک خیرین مدرسه ساز هستیم.

ناصری با بیان اینکه در سال 98 به تاسیس بیش از 300 کلاس درس در بیرجند نیازمند هستیم، ادامه داد: امیدواریم با کمک خیرین مدرسه ساز این تعداد کلاس احداث شود و بتوانیم با کمک خیرین در سال جاری تجهیزات قدیمی مدارس را بروز رسانی و نوسازی کنیم.

فرماندار بیرجند با توجه به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز  طی اردیبهشت 98 در مشهد، گفت: ارائه گزارش عملکردهای خیرین مدرسه ساز می تواند به جذب افراد جدید به سمت این حوزه کمک کند و امیدواریم با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس شاهد این موضوع باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر سال شاهد افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز در بیرجند هستیم، افزود: طی سال تحصیلی 96- 97 حدود 4 مدرسه در بیرجند با کمک خیرین افتتاح شد و چندین مدرسه دیگر نیز در سال جدید با کمک خیرین مدرسه ساز در بیرجند به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر شما