استاندار سمنان:

با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها برخورد شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۵:۴۸
کد خبر: ۸۳۰۹۰۳
با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها برخورد شود
استاندار سمنان گفت: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها یکی از معضلاتی است که باید تخریب محیط زیست و همچنین ایجاد خسارت در زمان بارش های شدید می شود و باید به صورت جدی با این مهم برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علیرضا آشناگر در اولین ‌جلسه شورای اداری استان گفت:با ساخت و ساز در بستر و حریم‌ رودخانه ها باید به صورت جدی برخورد شود و در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز از ساخت و ساز و ارائه مجوز به ساختمان هایی که از لحاظ فنی اصول اولیه را رعایت نکرده اند، به صورت جد جلوگیری شود.
وی افزود: عدم توجه به حفظ جنگل ها، مراتع، بستر های رودخانه و محیط زیست مورد، باعث شد بارشهای الهی که از نعمت های خوب خداوند است در برخی مناطق کشور و استان به سیلاب تبدیل شد و خساراتی را به بخش های مختلف وارد ساخت.
استاندار سمنان‌ ضمن‌تشکر از فرمانداران، نیروهای مسلح و ‌مدیرانی که پای کار بودند و به صورت شبانه روزی به امداد رسانی به مردم و مسافران کمک کردند، گفت:در موج اول بارش ها در استان در ایام ابتدایی سال، مناطق بالادست مهدیشهر، خوش ییلاق شهرستان شاهرود و منطقه کالپوش دچار مشکل شدند و هلال احمر، علوم پزشکی، راهداری، شرکت های خدمات رسان و امدادی و مابقی دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریت بحران بسیار مطلوب عمل کردند.
وی گفت: در موج اول بارش ها، در منطقه کالپوش، ۲۰۰ اصله تیر برق قطع شد و به دلیل رانش زمین آب شرب و همچنین گاز دچار مشکل شد که در کمترین زمان ممکن، مشکلات بوجود آمده مرتفع گردید.
وی با تاکید بر اینکه رانش زمین در منطقه یکی از مشکلات بسیار مهمی بود که باعث شد تا خدمت رسانی و پایدار سازی شبکه های برق، آب و گاز با مشکل مواجه شود، افزود: ۲۲۵ منزل در روستای حسین اباد تخریبی است که تاکنون ۱۱۷ واحد به صورت کامل تخلیه شده است و ساکنان آنها با عقد قرارداد اجاره، در منازل جدید اسکان یافتند.
آشناگر به ایجاد راه دسترسی جدید با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره راهداری شرق استان اشاره کرد و افزود: با انجام ‌مطالعات زمین‌شناسی، منطقه ای جدید برای ساخت و ساز مسکن برای افراد این روستا که منازل آنها تخریب شده است، در دستور کار قرار می گیرد.
وی به نقش بسیار موثر فرمانداران و مسئولین استان در مدیریت امور در موج‌های دوم و سوم‌ بارش در استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد:در کنار تجهیزات و امکانات دولتی، حضور بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش می تواند در بازسازی و بازگرداندن روال عادی زندگی به روستای حسین آباد بسیار‌موثر باشد.
استاندار سمنان از ارسال ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و همچنین ۴ دستگاه کامیون و تریلی اقلام ضروری و امدادی به مناطق سیل زده خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای نظامی و مسئولین استان در صحنه امداد رسانی به مردم مناطق سیل زده حضور دارند و امیدواریم با حضور پرشور و خونگرم مردم استان در جمع آوری اقلام ضروری و مورد نیاز، بار دیگر مردم استان برگ زرین دیگری به افتخارات این دیار بیافزایند.

علیرضا آشناگر با اشاره به تصویب طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی با موافقت ۸۱ درصدی نمایندگان، گفت: این مهم بهترین عیدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مردم استان سمنان بود و همچنین احداث سد فینسک و تعیین ردیف بودجه برای این مهم نیز عیدی دیگری برای مردم استان سمنان بود که از نمایندگان ملت به ویژه نمایندگان استان تقدیر و تشکر دارم.
وی در ادامه تاکید کرد: فرمانداران شهرستان های استان به مقوله بیمه منازل مسکونی روستایی به صورت ویژه توجه کنند و همچنین وام های پرداختی به متقاضیان همراه با بیمه ارائه شود.
استاندار سمنان افزود تعرض به جنگل و تخریب آن یکی از علل به راه افتادن سیلاب و وارد شدن خسارات به بخش های مختلف کشور و استان است و باید از این مهم به صورت جدی جلوگیری شود.
آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرداران، گفت: از آبهای سطحی که در اثر بارش ها در شهر ها جاری می شود، با همکاری آبفای شهری برای آبیاری فضای سبز و ساماندهی منظر شهری به صورت مطلوب استفاده کنید.
وی همچنین تاکید کرد سازمان مدیریت بحران باید توسط مجلس شورای اسلامی برای مقابله و مواجه با اتفاقات و بلایای طبیعی، تقویت شود.
استاندار سمنان گفت: انتخاب و به کار‌گرفتن برخی مدیران ناکارآمد در برخی جاها مشکل آفرین بوده و مسائلی را بوجود می آورد، زمانی که مسوولیت های بسیار متعدد و حساسی بر عهده وزارت کشور گذاشته می شود، مدیران آن باید از بین افراد کاربلد و باتجربه باشند و فرمانداران نیز نباید تحت هیج شرایطی زیر بار انتخاب افراد ضعیف بروند.

علیرضا آشناگر در اولین جلسه شورای اداری استان گفت: مدیران استان باید سهم ۳۰ درصدی مدیریت بانوان در استان را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و فرمانداران نیز باید یکی از معاونین و بخشداران خود را از بانوان متعهد، شایسته، توانمند و لایق به کار گیرند.
وی افزود: دخالت در انتصاب مدیران بدون اعمال نظر فرمانداران قابل قبول نیست و فرمانداران نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند و اگر انتصاب افراد غیر متخصص و ناکاربلد در حوزه تحت مدیریت آنان اتفاق افتاد باید پاسخگو باشند و انتخاب مدیران ضعیف و ناکارآمد در حوزه مدیریتی آنها با هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست و نیاز است نسبت به این مهم بسیار حساس باشند و از افراد متخصص، متعهد، با تجربه و کاربلد برای پست ها استفاده کنند.
استاندار سمنان در بخش دیگر سخنان خود گفت: تلاش ‌می کنیم ‌تا در حوزه اعتبارات در استان، بر اساس شاخص های توسعه، اعتبارات به صورت عادلانه و متوازن در بین شهرستان ها توزیع شود.
وی به تقویت ارتباط صمیمانه مردم و مسئولین اشاره داشت و با تاکید بر اینکه مدیران باید طبق برنامه زمانبندی عملیاتی در بین مردم حضور یابند، گفت: به جهت رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم، سه شنبه های هر هفته برای ملاقات عمومی مدیران استان با مردم و پیگیری امورات آنها در نظر گرفته شده است.
آشناگر گفت نصب بنر خیر مقدم گویی ها در ورودی شهرها و همچنین در مراسمات مختلف برای مقامات استانی توسط دستگاه های اجرایی، شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها، به هیچ ‌عنوان پذیرفته نیست و مصداق بارز اصراف در بیت المال بوده و با این مهم به صورت جدی برخورد خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با موافقت مدیران و برای حمایت و کمک ‌به سیل زدگان مناطق مختلف کشور، حداقل یک روز از حقوق مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای این مهم در نظر گرفته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز