مشکلات مردم شهرستان زیرکوه به روایت برنا،

بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه مردمی است / بخش زهان نگاه ویژه را می طلبد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۸:۵۱:۴۵
کد خبر: ۸۳۲۲۷۴
بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه مردمی است / بخش زهان نگاه ویژه را می طلبد
استاندارخاطرنشان کرد: ایران پشتوانه مردمی دارد و نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردم سالاری دینی را دارد و بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه مردمی است چرا که خدمت گذاری به مردم وظیفه مسئولان می باشد.معتمدیان گفت: به منطقه زیرکوه و زهان باید نگاه ویژه ای داشت چرا که این منطقه بیشترین تولید زرشک ایران را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی  در دیدار مردمی با مردم بخش زهان شهرستان زیرکوه نیز عنوان کرد: یکی از اهداف در برنامه های استان است دیدار مردمی با مناطق مختلف می باشد. وی با اشاره به اینکه مشکلات مردم بدون واسطه دریافت می کنیم و برای رفع آن اولویت بندی شود افزود: سعی و تلاش ما این است که با موضوعات منطقه آشنایی دارند در شهرستان حضور پیدا می کنیم و برای رفع آن برنامه ریزی و زمان بندی آن را به مردم اعلام می کنیم. معتمدیان گفت: استکبار جهانی بعد از 40 سال پیروزی از انقلاب اسلامی به دنبال تخریب نظام جمهوری اسلامی هستند. معتمدیان با بیان اینکه اگر امریکایی ها سپاه پاسداران را درگروه تروریستی قرار می دهند نشان از ترس و اقتدار سپاه و نظام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: تنها کشوری که توانست مقابله کند با گروه های تروریستی و غرب آسیا و بشریت را تهدید می کرد نظام جمهوری اسلامی بود که توانست با آنها مقابله کند.وی تاکید کرد: تعیین و تکلیف کردن گروه های تروریستی برای کشورهای استکباری همانند نارنجک شده است و آنها را تهدید می کند و نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران توانست با اقتدار با آنها برخورد کند و فتنه های مذهبی را دفع کند. وی با اشاره به اینکه مقابله با تروریست ها و تجزیه طلب ها سپاه پاسداران توانست با آنها مقابله کند بیان کرد: روزگذشته با تحریم سپاه پاسداران مردم با حرکتی خود جوش از این نهاد مردمی دفاع کردند و ثابت کردند که 80 میلیون پاسدار و سپاهی در ایران وجود دارد. معتمدیان با بیان اینکه حلقه تحریم های را در این مدت اضافه کردند گفت: متاسفانه در سیل اخیر و وجود تحریم ها حساب های هلال احمر را مسدود می کنند و این نشان از ضعف کشورهای استکباری را نشان می دهد.استاندار خراسان جنوبی گفت: کشور ایران در منطقه ای قرار گرفته که با 15 کشور هم مرز است و امیدواریم به زودی از این پیچ تاریخی عبور کنیم چرا که دولت به مشکلات واقف است و به دنبال رفع آن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران پشتوانه مردمی دارد و نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردم سالاری دینی را دارد و بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه مردمی است چرا که خدمت گذاری به مردم وظیفه مسئولان می باشد.وی گفت: به بخش زهان و شهرستان زیرکوه باید نگاه ویژه ای داشت چرا که این منطقه زادگاه تولید زرشک ایران است.استاندارخراسان جنوبی جنوبی تاکید کرد: ارزش افزوده این محصول باید در روستا باشد و کار مشارکتی را روستاییان باید در دستور کار خود قرار دهند و با تشکیل تعاونی محصولات را فراوری کنند تا سود بیشتری ببرند و ما مسئولان هم با ارائه تسهیلات به شما کمک خواهیم کرد.وی صادرات محصولات را به خارج از کشور را یکی دیگر از نیازهای استان دانست و بیان کرد: با ایجاد گمرکات تخصصی محصولات راهبردی استان را باید از داخل استان به خارج صادر شود.وی با اشاره به اینکه 60 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شده استخاطرنشان کرد: برای خراسان جنوبی دستور ویژه ای از وزیرنفت گرفتیم که تا پایان دولت تمام استان از نعمت گاز برخوردار خواهد شد. 

 

 

مهمترین خواسته های مردم بخش مرکزی زهان

آب شرب بخش مرکزی زهان یکی از مهمترین خواسته های مردمی در جلسه دیدار مردمی استاندار در شهرستان زیرکوه بود. یکی از اعضای شورای بخش مرکزی زهان احیا قنوات را خواستار شد و گفت: خسارت بیمه کشاورزی به صورت نامطلوب پرداخت می شود.

وی افزود: آنتن دهی تلفن همراه، آنتن دهی تلوزیون، روکش آسفالت،  توزیع مناسب امکانات ورزشی، اورژانس جاده ای، اشتغال جوانان را از استاندارخراسان جنوبی خواستار شد.

نماینده روستای کبودان که بالغ بر 2 هزار نفر جمعیت دارد که از مشکلات گاز رسانی گلایه داشتند. یکی دیگر از کمبود های این روستا کمبود امکانات ورزشی، نبود دسترسی مناسب راه های مواصلاتی در هنگان بحران گلایه و از استاندار درخواست بازدید از این روستا را کرد.

 

ارائه تسهیلات به احداث بارگاه های زرشک

قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست مردم گفت: بهره وری از منابع آبی حرف اول کشاورزی را می زند. وی با اشاره به اینکه افزایش تولید زرشک یکی از اولویت های ما است بیان کرد: برای احداث بارگاه های زرشک جهادکشاورزی تسهیلات پرداخت می کند و کارخانه های فراوری زرشک با ظرفیت 800 تن توسط یکی از شرکت های تعاونی زهان در درست احداث است. قوسی تاکید کرد: مردم خودشان به فرآوری زرشک ورود کنند تا سود بیشتری داشته باشند. وی عنوان کرد: برای آبیاری تحت فشار، و مکانیزه و انتقال آب تسهیلات بلاعوض به مردم پرداخت می کنیم و هرجا که مردم مشارکت کنند جهادکشاورزی از محل اعتبارات دولتی ورود می کند.

 

پیش بینی 700 میلیون تومان طرح آبخیزداری در شهرستان زیرکوه

نصرابادی مدیکرل منابع طبیعی و ابخیزداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: در سطح شهرستان زیرکوه 107 سازه آبخیزداری را انجام داده ایم که از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای آبخیزداری پیش بینی شده است. وی افزود: واگذاری زمین برای احداث بارگاه زرشک، بنیاد مسکن هیچ محدودیتی نداریم.

 

رفع مشکلات بی آبی زهان در سال 1415

امامی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در افق 1415 برای تامین آب شرب این منطقه ردیف اعتباری تخصیص خواهد یافت و تامین آب به طور کامل انجام می شود.وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات کم آبی مجوز حفر چاه گرفتند که به علت افت سطح آب زیرزمینی با کمبود آب دچار هستند خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم مجوز حفر چاه جدید بدهیم. امامی گفت: برای جمع آوری روان آب ها مطالعات آن در دست بررسی است و پمپاژ آن به بالا دست به زودی اجرایی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: حریم روزدخانه افین و زهان را حفظ کنید تا تخریبی به بار نیاورد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز