مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تاکید کرد:

تقویت رویکرد انسانی و معنوی با هدف ساماندهی کودکان کار و خیابانی

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۴۶:۴۰
کد خبر: ۸۳۳۵۲۴
تقویت رویکرد انسانی و معنوی با هدف ساماندهی کودکان کار و خیابانی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ضرورت آگاه سازی مردمی در حل دغدغه های اجتماعی بر تقویت رویکرد انسانی و معنوی با هدف سامان دهی کودکان کار و خیابانی در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، ستاد ساماندهی متکدیان،کودکان خیابانی و کار با هدف برنامه ریزی برگزاری جشنواره علمی،فرهنگی و هنری کودکان کار با محوریت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در سالن شهید موحدین استانداری تشکیل جلسه داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این نشست بیان کرد:موضوع کودکان خیابانی به یک دغدغه مهم اجتماعی تبدیل شده است و ابعاد مختلفی از جمله  منظر شهری،قرار گرفتن کودکان در مشاغل کاذب،بازماندن از تحصیل،ضعف در سلامت و بهداشت و عدم اجرای حقوق شهروندی از تبعات نامناسب آن است.

« فخرالسادات خامسی» افزود:از سوی دیگر مردم نحوه کمک رسانی صحیح به این قشر را نمی دانند و نیاز به  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب نسبت به همراهی مردمی در ساماندهی کودکان خیابانی نیز احساس می شود تا بتوان به نتایج مناسبی در مدیریت این موضوع رسید.

خامسی گفت: بر این مبنا جشنواره علمی،فرهنگی و هنری کودکان کار و خیابانی «باز باران» با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  و سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد  با هدف اطلاع رسانی عمومی،استعدادیابی هنری ،برنامه های تفریحی و جهت دهی مناسب به ظرفیت های حمایتی در یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری این جشنواره ،خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی،نمایش اجرا محور،سرود،انشاء و نقاشی،پخش و نقد فیلم،برگزاری پنل های آموزشی ،جذب حمایت های مادی و معنوی از محورهای اصلی جشنواره «بازباران» است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ادامه داد: این جشنواره علمی،فرهنگی و هنری 24 الی 29 فروردین ماه سال جاری در یزد برگزار می شود و امید است استمرار این برنامه را با پیاده سازی اهداف کوتاه،میان و بلند مدت در استان برای مدیریت این دغدغه اجتماعی شاهد باشیم.

خامسی افزود:نگاه به جشنواره نگاهی اداری نیست و می طلبد که تمام ظرفیت ها با رویکرد اجتماعی و انسانی در این زمینه فعال شوند و بتوانیم در جامعه نسبت به حمایت موثر از کودکان کار و خیابانی دغدغه مندی و حساسیت مناسبی را ایجاد کنیم تا همگان نقش خود را به خوبی در این راستا ایفا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد یکی دیگر از اهداف مهم جشنواره «بازباران» را جذب حمایت های مادی و معنوی از سوی خیرین دانست تا نگاه انسانی و مذهبی و مسئولیت اجتماعی نسبت به کودکان نیازمند حمایت در مسیری مناسب با محوریت سازمان های مردم نهاد تحقق یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز