بیانیه فرماندهی ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سپاه انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای ملت بزرگ ایران است

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۹:۰۱
کد خبر: ۸۳۴۸۴۷
سپاه انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای ملت بزرگ ایران است
امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» فرماندهی ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش و در پاسخ به اقدام دولت آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد، متن بیانیه به شرح زیر است؛

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» فرماندهی ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش و در پاسخ به اقدام دولت آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد، متن بیانیه به شرح زیر است؛

۲۹ فروردین ماه، یادبود روزی تاریخی است که برای اولین بار به فاصله حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توسط امام (ره) به نام ارتش نامگذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ و بنا به فرمایش ایشان روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه‌ی «لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران» نقطه عطف درخشان و افتخارآمیز قلمداد فرمودند.

ملت ما تاکنون فراز و فرودهای بی شمار و پیچ و تاب‌های تاریخی متعددی را پشت سر گذاشته است، اما به خوبی این را ثابت کرده است که با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه که الگوی آزادی و عدالت خواهی و استکبارستیزی برای همه ملت ایران و جریان مقاومت، بدون شک در همه برهه‌ها، موفق و پیروز از خطرها بیرون آمده و از این به بعد نیز خواهد آمد.

هرچند همواره پیام جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای همسایه تقویت صلح، دوستی و ثبات منطقه ای است. فرزندان ملت ایران در ارتش مکتبی و ولایی همانند سایر برادرانمان در نیروهای مسلح در مقابل بدخواهان به مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران مشتی آهنین و یا به تعبیر قرآن مجید، بنیان مرصوص بوده و حضوری ولایت محور را در همه عرصه‌های تکلیفی و ماموریتی داشته و از این به بعد نیز خواهند داشت، بنابراین وجود ارتش برای کشور مایه آرامش و دلگرمی است، لذا «فالجُنُوُد بِإذنِ اللّهِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ».

اندیشه خودکفایی در ارتش در سال ۵۸ با الهام از هدایت امام خمینی(ره) و با دستور مستقیم حضرت آیت الله خامنه‌ای، که نماینده امام در ارتش بودند شکل گرفت و شجره طیبه‌ای از دانش، فناوری و صنعت شکل داد که امروز به درختی تناور و پر از ثمراتِ افتخارآمیز تبدیل شده است.

تنوع تسلیحات بومی در ساختار جمهوری اسلامی ایران به جز چند ابرقدرت در جهان نظیری ندارد و ما بحمدالله اکنون پیچیده‌ترین تسلیحات از زیر دریا تا مافوق جو را می‌سازیم.

در حال حاضر در پرتو انقلاب اسلامی ایران از طراحی تا ساخت و بهره برداری انواع سلاح‌های سبک و سنگین، سامانه‌های موشکی ساحل به دریا و دریا به دریا، شناورهای فوق مدرن تا ناوهای جنگی بزرگ، هواناوها و زیردریایی‌ها، انواع تانک‌ها، نفربرها، وسایل مخابراتی، بی‌سیم و تجهیزات جنگ الکترونیک، پیچیده‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی یعنی سامانه‌های پدافند هوایی شامل: سامانه‌های اداری در طیف‌ها و بردهای مختلف، رادارهای تعقیب و هدایت، موشک‌های زمین به هوا، سامانه‌های فرماندهی و کنترل بومی تاکتیکی، توپ‌ها، سامانه‌های جمع ‌آوری اطلاعات چند طیفی بومی و ... با بهره‌‌گیری از نیروهای مومن انقلابی در سطح نیروهای مسلح و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در داخل کشورمان به خودکفایی رسیده‌ایم.

امروز ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از تجربیات دفاع مقدس و حوادث گوناگون و بسیار سنگین که طی سال‌های اخیر در منطقه ما گذشته است، به یک ارتش خودباور، مقتدر، مومن و شکست ناپذیر تبدیل شده است و به عنوان مشت آهنین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، در کنار سایر نیروهای مسلح اجازه نخواهند داد در غوغای عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه صهیونیسم، راهبرد مقاومت هوشمندانه که دستور کار ملی مردم و انقلاب اسلامی است تحت تاثیر اندیشه‌های شیطانی و ماجراجویانه آمریکا و متحدان غربی- عربی کاخ سفید آسیب ببیند.

امروزه ، زیرا دشمن شکست خورده در عرصه‌های منطق، فرهنگ و اندیشه های انسانی و الهی با فریبکاری و با تکیه به زور به میدان آمده است تا معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع نامشروع عده محدودی سرمایه دار بی فرهنگ رقم بزند.

نامگذاری دقیق و با مفهوم «رونق تولید» مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌آی در سال جاری و تاکید ایشان به نکته اساسی و سرنوشت سازی با عنوان تولید برای خنثی کردن تمامی نقشه‌ها و فریبکاری های دشمن، هوشمندانه‌ترین کار ممکن می‌باشد و ما به عنوان نیروهای مسلح با تولید امنیت، نقش کلیدی خود را درخصوص رونق تولید و کسب و کار در قضای آرام، مثل همیشه با اقتدار ادامه خواهیم داد.

 

ما مجموعه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان خراسان جنوبی به همراه ملت غیور ایران اسلامی، اقدام ننگین و شکست خورده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسامی را محکوم و یکبار دیگر هم‌صدا با ملت ایران اعلام می‌کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. شیطان بزرگ با تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تروریست نامیدن این نهاد انقلابی، نهایت دشمنی و خباثت خود را با ملت ایران اسلامی نشان داد. دولت آمریکا، با ارتکاب جنایات بی‌شمار در اکثر نقاط جهان، صلاحیت ندارد که یک نهاد برآمده از قانون اساسی یک کشور را تروریست بخواند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای ملت بزرگ ایران و برآمده از متن ملت ایران و بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای پرقدرت و پرتوان در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت مجاهدت‌های ماندگار حماسی و تحسین برانگیز همه‌ی ارتشیان عزیز که جلوه‌ای از درخشش فزاینده نیروهای مسلح در تضمین امنیت و آرامش کم نظیر در پهنه میهن اسلامی و فراهم‌سازی بسترها برای رشد عناصر قدرت و پیشرفت کشور تبلور بخشیده‌اند، استمرار توفیق و سربلندی ملت قهرمان ایران را تحت عنایات خاصه‌ی حضرت ولیعصر(عج) و فرامین و منویات فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظلله العالی) از درگاه ایزد منان خواستاریم.

 

نظر شما