رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد؛

رونق صنایع سمنان با پرداخت ۶۱درصد از تسهیلات رونق تولید ۹۷

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۵:۱۰:۱۷
کد خبر: ۸۳۴۹۹۹
رونق صنایع سمنان با پرداخت ۶۱درصد از تسهیلات رونق تولید ۹۷
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تحقق ۶۱درصدی پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۷ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در یکصد و سی و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در فرمانداری گرمسار برگزار شد با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۶۱درصد از یازده هزار میلیارد ریال سهم استان در تسهیلات رونق تولید پرداخت و محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ اذعان داشت: از ابتدای شروع فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید تاکنون ۱۶۶۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که ۴۸۲ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۶۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که از این تعداد ، ۱۰۶ واحد مربوط به بخش صنعت و ۳۷۶ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: پرونده ۱۰۲۱ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده است و در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۹ واحد تولیدی دیگر به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات به رقم ۴۵۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۴ نفر موافقت شد.

بهروز اسودی از نظارت مستمر واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات توسط کمیته پایش استان خبر داد و افزود: از ۱۰۰ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید ۹۷ نظارت و پایش صورت گرفته است که ۶۴درصد اشتغال تعهد شده این واحدها محقق شده است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این نشست تصریح کرد: در آخرین دستور کار این جلسه موضوع مشکلات جمع آوری پسماند حاصل از تصفیه روغن موتور واحدهای تولیدی سطح شهرستان گرمسار و همچنین مشکلات بانکی ، مالیاتی ، تامین اجتماعی و زیربنایی هفت واحد تولیدی شهرستان گرمسار بررسی و درجهت رفع موانع پیش رو تصمیم گیری شد.

 

نظر شما