ثبت حدود یکهزار تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز ۹۸ در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۲:۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۳۶۳۰۹
ثبت حدود یکهزار تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز ۹۸ در استان سمنان
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز 98 ، 989 فقره تخلف از واحدهای صنفی در سطح استان کشف و ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: در طرح نظارتی نوروز 98 و به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان که از اول بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه سالجاری ادامه داشته ، یازده هزار و پانصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است.

وی گفت در این بازرسی ها که به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 989 مورد تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدور صدور صورتحساب و غیره کشف و ثبت شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: تعداد 841 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 37 میلیارد و 676 میلیون و 431 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به فراوانی بازرسی های صورت گرفته از کالاهای اساسی و اولویت دار ، اضافه کرد: از 841 پرونده متشکله ، پوشاک و کیف و کفش با 280 پرونده در صدر تخلفات قرار دارد و نان با 95 پرونده ، میوه با 64 پرونده و اقلام پروتئینی با 53 پرونده و شیرینی جات با 42 پرونده در رتبه های بعدی می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت تعداد 651 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که 276 مورد از سوی 104 ناظر افتخاری به این ستاد اعلام شده است.

یحیایی همچنین از فعالیت گشتهای مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاههای زیربط نظیر تعزیرات ، اصناف ، علوم پزشکی ، استاندارد ، فرمانداری و غیره در این مدت خبر داد و اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز 98 ، 386 مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام شده است.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز