توسط هلال احمر خراسان جنوبی صورت گرفت:

امداد رسانی به بیش از ۲ نفر در سیل

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۳۸:۲۰
کد خبر: ۸۳۶۳۳۰
امداد رسانی به بیش از ۲ نفر در سیل
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با آغاز بارندگی های رگباری از 25 فروردین ماه جاری تاکنون 2 هزار و 841 نفر در این استان امدادرسانی و یکهزار و 800 حادثه دیده اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدرحیم شهریاریمدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبیظهر امروز در نشست خبری عنوان کرد: هزار و 200 نیروی امدادی در قالب 213 تیم در حالت آماده باش کامل بودند که با توجه به اطلاع رسانی به موقع و رعایت همه جانبه مردم و مسئولان حادثه منجر به فوت در این مدت ثبت نشد.
وی گفت: حوادث مربوط به کشاورزان منطقه درح شهرستان سربیشه و واژگونی اتوبوس در محور عشق آباد شهرستان طبس از مهمترین حوادث اعلام شده بود که در کوتاه ترین زمان ممکن با توجه به انسداد جاده ها امدادرسانی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت آبگرفتگی منازل تقریبا در تمامی شهرستان های استان اعلام شد اما با توجه به رعایت نکات ایمنی قبل از سیل خوشبختانه کمترین میزان خسارت با توجه به حجم بارندگی های بی نظیر در چند سال گذشته به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه در این مدت 129 روستا از خدمات امدادی بهره مند شدند گفت: 158 تیم با 512 نیروی امدادی و عملیاتی در این مناطق حضور یافتند.
شهریاری از توزیع 325 چادر، یکهزار و 27 بسته غذایی 72 ساعته، یکهزار و 381 تخته پتو، 910 کیلوگرم نایلون، 358 تخته موکت و 500 قوطی کنسرو بین حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در صورت نیاز بسته های یک ماهه بین حادثه دیدگان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه مردم باید از دستورالعمل خدماتی هلال احمر اطلاعات کافی داشته باشند گفت: گاهی در بازدیدهای میدانی از مناطق حادثه دیده وظایف سایر دستگاه ها از هلال احمر خواسته می شود که این مساله با توجه به حوادث ایجاد شده امدادرسانی را به تعویق می اندازد.
شهریاری همچنین از ارسال 820 بسته غذایی یک ماهه برای چهار هزار سیل زده استان گلستان خبر داد و افزود: ارسال 800 چادر، 2 هزار و 500 تخته پتو و 2 هزار تخته فرش به خوزستان و اعزام پنج خودرو امدادی به همراه نیرو به استان لرستان از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بوده است.
وی تصریح کرد: تمامی کمک های مردمی به مناطق سیل زده به سامانه های اعلام شده کشوری واریز شد و 270 میلیون تومان در پایگاه های سیار برای کمک به سیل زدگان جمع آوری شده و 105 میلیون تومان ارزش کمک های غیرنقدی شامل پوشاک و مواد غذایی بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی متمرکز شدن تمامی کمک ها در بحران های خاص به یک دستگاه را تنها راه جلوگیری از موازی کاری ها دانست و گفت: طبق دستورالعمل وظیفه این مهم بر عهده جمعیت هلال احمر است که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه