استاندار یزد:

راه حل آسیب های اجتماعی، حذف صورت مسئله نیست

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۵:۲۸:۲۹
کد خبر: ۸۳۷۱۰۴
راه حل آسیب های اجتماعی، حذف صورت مسئله نیست
استاندار یزد در مراسم جشن حمایت از کودکان کار و خیابانی گفت: امیدواریم اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی حوزه کودکان کار، راهکاری برای قرار گرفتن توان این کودکان در مسیر درست خود و نیز کاهش آسیب‌های کار کودکان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «محمدعلی طالبی» در جشن حمایت از کودکان کار و خیابان - باز باران- که در دانشگاه حضرت رقیه(س) یزد برگزار شد، ضمن تشکر از اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد همراه در برگزاری جشنواره کودکان کار و خیابان»، گفت: خوشبختانه در استان یزد و در حوزه کودکان کار نسبت به دیگر استان‌ها  در وضعیت مطلوبی قرار داریم و به مانند آنها با نابسامانی مواجه نیستیم اما اجرای چنین برنامه‌هایی که به نوعی منجر به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، تلنگری به دست‌اندرکاران مسئول در این حوزه است تا بتوانند مدیریت درستی بر موضوعات مختلف اجتماعی اعمال کنند.

"طالبی" تصریح کرد: راه‌حل بسیاری از آسیب‌های حوزه‌ اجتماعی حذف صورت مساله نیست بلکه هدف، تبدیل موضوع از شکل فعلی به شکلی سامان‌دهی شده است و لازم است مسئولان و کارشناسان این حوزه در خصوص این مباحث برنامه‌ریزی نمایند. 

استاندار یزد گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی از این قبیل، هم توان کودکان کار و افرادی که نیازمند منابع درآمدی هستند در مسیر درست خود قرار گیرد و هم آسیب‌های کار کودکان کاهش یابد و خانواده‌های این کودکان نیز از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: برنامه‌هایی از این دست باعث جذب حمایت‌ها و نیز ساماندهی مناسب این موضوع خواهد شد و همچنین میتوانیم از ظرفیت‌های قانونی نیز برای رفع این مشکلات استفاده کنیم.

وی  در پایان گفت: در کنار این مسائل، ایجاد تنوع و نشاط در این کودکان و نیز جلب توجه خیران، رسانه‌ها و مدیران، جهت کمک به آنها حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد این باشیم که در جامعه ما کودکان جز برای کارورزی و تمرین ، برای رفع احتیاجات اولیه زندگی خویش نیازمند کار نباشند و شرایطی فراهم شود که خانواده هایشان نیز زندگی مناسبی را تجربه کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز