نماینده انجمن معتادان گمنام یزد:

۶۵۰۰ معتاد بهبود یافته عضو انجمن معتادان گمنام استان یزد هستند

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۸:۵۳:۲۴
کد خبر: ۸۳۷۲۳۳
۶۵۰۰ معتاد بهبود یافته عضو انجمن معتادان گمنام استان یزد هستند
نماینده انجمن معتادان گمنام استان یزد گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ معتاد بهبود یافته عضو انجمن معتادان گمنام این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، عطرگیران در دیدار با محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به تشکیل انجمن معتادان گمنام استان یزد از سال ۱۳۷۹ اظهار داشت: این انجمن تاکنون ۴۸۵ جلسه هفتگی بهبودی را در قالب ۱۱۵ گروه برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بهبودی و کارگاه‌های آموزشی داخلی به صورت مرتب افزود: این انجمن تاکنون موفق شده بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته را به عنوان یک عضو سازنده و قابل قبول اجتماع به جامعه بازگرداند.

عطرگیران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای بهبود یافته این انجمن را بانوان تشکیل می‌دهند و این انجمن توانسته به عنوان منبعی در خدمت اجتماع در زمینه اعتیاد و پرهیز از مصرف مواد مخدر در راستای رساندن پیام رهایی از اعتیاد و امید به زندگی باشد.

وی عنوان کرد: انجمن معتادان گمنام یک تشکل غیرانتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که مشکل اصلی زندگی آنها مصرف مواد مخدر است و اکنون به طور مرتب دور هم جمع می‌شوند تا از طریق بیان احساسات، مشارکت کردن فقط در زمینه بیماری اعتیاد و در میان گذاشتن تجربه بهبودی به یکدیگر کمک کنند.

نماینده انجمن معتادان گمنام استان یزد بیان کرد: این انجمن کاملاً متکی به خود بوده و از هیچ منبعی کمک مالی دریافت نمی‌کند و هزینه‌های آن از طریق کمک‌های داوطلبانه خود اعضا که قبلاً در دام بیماری اعتیاد گرفتار بوده و رهایی پیدا کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: این انجمن به هیچ عنوان در مسائل سم زدایی، ترک فیزیکی و همچنین مسائل سیاسی، علمی، روانشناسی، مشکلات شغلی، خانوادگی و مسائل مالی بهبود یافتگان.... دخالتی نمی‌کند و تمرکز آن بر بیماری اعتیاد و رهایی از آن از طریق ۱۲ قدم است.

 

نظر شما