در ششمین سفر شهرستانی استاندار به شهرستان بشروبه و طبس :

محمدصادق معتمدیان از روستاهای سیل زده بازدید کرد

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۰:۵۵:۴۴
کد خبر: ۸۳۸۲۸۷
محمدصادق معتمدیان از روستاهای سیل زده بازدید کرد
استاندار خراسان جنوبی از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس بازدید و آخرین وضعیت امدادرسانی و خدمات رسانی در این مناطق را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در سفر به شهرستان بشرویه و بازدید از روستای سیل زده « بندان» در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات سیل زدگان استان پیگیری و رفع می شود.
وی تصریح کرد: مجموع خسارت ناشی از سیل اخیر در استان برآورد و به ستاد بحران وزارت کشور ارسال شده است. 
استاندار خراسان جنوبی افزود: خسارت های ناشی از سیل در شهرستان بشرویه بررسی و بر اساس اولویت برای رفع آن نیز اقدام خواهد شد. 
وی ادامه داد: از قبل تیم های برآورد خسارات در مناطق سیل زده استان به ویژه شهرستان بشرویه حضور یافته اند. 
معتمدیان اظهار داشت: مقرر شد میزان خسارات ناشی از سیل در نخستین نشست دولت مطرح شود که به محض ابلاغ تسهیلات یا کمک هایی که توسط دولت مورد تایید قرار می گیرد مراحل اجرای کار نیز آغاز خواهد شد. 
وی گفت: مجموعه هایی مانند سازمان جهاد کشاورزی باید برآورد خسارت های ناشی از بخش کشاورزی را گزارش دهند تا به زودی کار احیا و مرمت قنات و سایر تاسیسات در دستور کار قرار گیرد. 
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدا سیلابی که در سطح استان آغاز شد به دلیل آمادگی که وجود داشت مراکز خدمت رسان حضور خوبی در مناطق مختلف داشتند. 
وی اضافه کرد: میزان خسارت ناشی از سیل در شهرستان هایی مانند بشرویه و طبس بیشتر بود و نسبت به امکاناتی که مجموعه ها دارند ارزیابی ما این است که عملکرد مجموعه خدمت رسان خوب بوده است. 
20 واحد از 60 واحد مسکونی روستای بندان در دهستان نیگنان بخش مرکزی شهرستان بشرویه در سیل اخیر تخریب شد. 
استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان به شهرستان های بشرویه و طبس سفر کرد. 
محمد صادق معتمدیان در این سفر از روستاهای سیل زده هنویه، ریگو و بندان بشرویه و روستای چاه مسافر از توابع شهرستان طبس بازدید کرد. 
دیدار با خانواده شهید علیرضا مرادی در روستای ریگو از دیگر برنامه های سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان بشرویه بود. 
شهید علیرضا مرادی متولد 1344 در روستای ریگو بشرویه بود که سال 1362 در عملیات خیبر دفاع مقدس به شهادت رسید. 
استاندار خراسان جنوبی قرار است در شهرستان طبس از چندین روستای سیل زده در بخش عشق آباد این شهرستان نیز بازدید کند.
حضور در مراسم پنجم اردیبهشت ماه گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر به طبس است.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، فعالیت سامانه بارشی شدید اواخر فروردین ماه امسال در خراسان جنوبی موجب جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و سرریز شدن سازه های آبی در این استان شد.
شدت بارندگی و سیلاب در برخی مناطق خراسان جنوبی از جمله شهرستان های طبس، سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان، زیرکوه و نهبندان به ویژه مناطق روستایی و عشایری خسارات مالی برجا گذاشت.

 

نظر شما