به دنبال هجوم ملخ‌های مهاجر؛

وضعیت استان یزد همچنان سبز است

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۵:۵۸
کد خبر: ۸۳۸۳۰۳
وضعیت استان یزد همچنان سبز است
مدیر کل حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به وضعیت فعلی استان در مقابله با هجوم ملخ‌های مهاجر، گفت: وضعیت استان یزد همچنان سبز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد به نقل از خبرگزاری ایسنا، «مرتضی فتاحی اردکانی» با اشاره به این که وضعیت استان یزد در حال حاضر سبز است، اظهار کرد: خوشبختانه هر چند در استان‌های مرزی جمعیت‌هایی از ملخ‌ها مشاهده شده اما هنوز هیچ آثاری از ملخ‌های مهاجر دیده نشده و وضعیت استان کاملا سبز است.

وی مهمترین توصیه برای مقابله با هجوم ناگهانی ملخ‌ها را اطلاع دادن به موقع کشاورزان و بهربرداران عنوان کرد و گفت: این ملخ‌های مهاجر که از آفریقا و برخی از دیگر کشورها به ایران مهاجرت کرده‌اند، با گونه‌های بومی کاملاً متفاوت هستند اما چون تشخیص این دو گونه برای کشاورزان کار دشواری است، مهمترین کار اطلاع دادن به موقع به سازمان جهاد کشاورزی هر شهرستان است.

مدیر کل حفظ نباتات استان در پایان با بیان این که امکانات کافی برای مقابله با هجوم جمعیت ملخ‌های مهاجر وجود دارد، گفت: امکانات و ابزارهای مقابله با هجوم ملخ‌ها به اندازه کافی در استان وجود دارد و پیش آگاهی‌های لازم نیز انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز