استاندار یزد:

‌یکی از اولویت های استان به عنوان خاستگاه نظریه جهانی گفت و گوی تمدنها، تقویت ارتباط با دنیاست

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴:۴۸
کد خبر: ۸۴۰۰۶۸
‌یکی از اولویت های استان به عنوان خاستگاه نظریه جهانی گفت و گوی تمدنها، تقویت ارتباط با دنیاست
استاندار یزد در جمع روسای دانشگاه های ایران و مجارستان، با اشاره به اینکه یزد خاستگاه نظریه جهانی گفت وگوی تمدن ها و مامن ادیان مختلف و مکانی برای همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در استان، تقویت ارتباطات بین المللی با دنیاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محمدعلی طالبی" در جمع روسا و نمایندگان دانشگاه های ایران و مجارستان، به ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی از سوی سازمان یونسکو اشاره کرد و گفت: این مهم نشان دهنده جایگاه والای استان یزد و توانمندیهای ارزشمند آن در حوزه های مختلف است.

استاندار یزد ادامه داد: از جمله قابلیت‌های استان یزد در گذشته و در طول قرنهای متمادی، تبادلات بین المللی آن در حوزه‌های مختلف بوده و یزد با موقعیت جغرافیایی خوبی که در ایران، مخصوصا در حوزه بازرگانی و تبادلات اقتصادی داشته، توانسته مبادلات خوبی با شرق و غرب دنیا داشته باشد.

وی افزود: نمونه این مبادلات که منجر به سکونت یزدی تباران در یکی از نقاط جهان شده را در یاسپرین مجارستان شاهدیم و اینگونه این شهر به محل مناسبی برای ارتباط و تجارت کشور های ایران و مجارستان بدل شده است.

"طالبی" بیان کرد: در حال حاضر یکی از اولویت های ما در استان، تقویت ارتباطات بین المللی با دنیاست و با عنایت به اینکه یزد خاستگاه نظریه جهانی گفت وگوی تمدن ها و محلی برای حضور ادیان مختلف و مامن همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است، از این منظر، ظرفیتهای فرهنگی عظیمی برای مردم استان در مسیر ارتباط با مردم دنیا فراهم شده است.

عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: مبادلات دانشگاهی یکی از موضوعاتی است که به خوبی می‌تواند زمینه این ارتباطات را فراهم کند.

وی ادامه داد: یزد یکی از شهرهای مهم دانشگاهی ایران است که با ۲۵ سال صدرنشینی مداو‌م در کنکور سراسری، توانسته مبادلات دانشگاهی بسیار خوبی با سراسر کشور و دیگر نقاط جهان داشته باشد.

طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با نگاه و عزمی که در روسای دانشگاه های ایران و مجارستان و به ویژه رئیس دانشگاه یزد برای تداوم همکاری وجود دار‌د، شاهد موفقیت بیشتر و شکل‌گیری یک ارتباط ریشه دار و مستمر بین دانشگاه های کشورهای ایران و مجارستان باشیم و این تجربه خوب بتواند زمینه ارتباطات بیشتر ما را با دیگر مراکز دانشگاهی سراسر دنیا فراهم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز