سرپرست پلیس راهور استان خبر داد؛

اجرای طرح گشت نامحسوس خودروی پلاک خوان در گرگان

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۵:۳۰:۵۷
کد خبر: ۸۴۰۵۱۳
اجرای طرح گشت نامحسوس خودروی پلاک خوان در گرگان
سرپرست پلیس راهور گلستان گفت : از این پس بجای اعمال قانون فیزیکی، اعمال قانون به صورت هوشمند در معابر استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان،سرهنگ محمد طبیبی سرپرست پلیس راهور گلستان در نشست خبری با اهالی رسانه برخی اقدامات پلیس راهور که قبل از طرح نوروز صورت گرفته بود را بر شمرد و افزود: از جمله این اقدامات میتوان به متوقف کردن حفاری ها از 15 اسفند ماه در سطح شهر، هماهنگی با شرکت ملی نفت جهت  تعیین نقاط جایگزین در صورت ایجاد ترافیک در جایگاه های سوخت، شرکت در جلسه شورای ترافیک استان و عنوان کردن اهداف و مشکلات، برگزاری جلسه توجیهی برای رئسای راهور و همچنین پیگیری نقاط حادثه خیز اشاره کرد که یکی از این نقاط مهم و حادثه خیز، کمربندی آزادشهر بود.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تلفات سوانح رانندگی در شهر گرگان در محور کمربندی رخ میدهد، از این رو در حال پیگیری مباحث مربوط به پیمانکار این پروژه هستیم تا زیر کلیه پل های این محور فنس کشی شود تا شاهد حوادث ترافیکی کمتری باشیم.

وی ضمن بیان اینکه همیاران پلیس 18 درصد در کاهش حوادث رانندگی نقش موثر دارند, اظهار کرد: انجام رزمایش همیاران پلیس نیز از اقداماتی است که پلیس راهور قبل از طرح نوروزی انجام داده است.

وی اظهارکرد: ۱۳ فروردین نسبت به سال گذشته بی سابقه ترین حجم ترافیک را در مرکز استان داشتیم و یک تصادف منجر به فوت هم اتفاق افتاد.

سرپرست پلیس راهور گلستان افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۸ فروردین شاهد کاهش 50 درصدی در تصادف فوتی درون شهری و ۲۳ درصدی در تصادفات جرحی بودیم و در مجموع ۱۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

طبیبی ضمن تاکید بر اینکه در شهرهای گرگان، آزادشهر، علی آبادکتول و کردکوی شاهد کاهش تصادفات بودیم تصریح کرد: مهم ترین علت تصادفات درون شهری در نوروز امسال، ۳۲ درصد عدم توجه به جلو و ۳۴ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۳۴ درصد هم سایر موارد است.

جانشین پلیس راهور استان گفت:  ۳۲ مورد تست الکل و مواد مخدر از ۷۳ نمونه گرفته شده از رانندگان در این مدت مثبت بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  در تعداد مجروحان ۲۶ درصد عابر پیاده و ۵۳ درصد موتورسوار را تشکیل می دادند.

وی بیان داشت: در مرکز استان 5 دوربین هوشمند در ورودی جرجان، ورودی آق قلا، پل فتحه باغ و دو دوربین در ناهار خوران وجود دارد که سرعت خودرو را ثبت میکند.

سرپرست پلیس راهور گلستان هم  چنین از گشت نامحسوس خودروی پلاک خوان با همکاری شهرداری گرگان در گرگان خبر داد و گفت: در این طرح تخلف به صورت آنلاین ثبت و برای صاحب خودرو ارسال می شود.

طبیبی توضیح داد: از این پس بجای اعمال قانون فیزیکی، اعمال قانون به صورت هوشمند در معابر استان انجام خواهد شد.

طبیبی با بیان این که در فرودین ماه ۹۸، حدود ۵۶ درصد کاهش در تصادفات فوتی و پنج درصد کاهش در تصادفات جرحی داشتیم، اظهار کرد: همچنین در تعداد جانباختگان ۵۶ درصد و در تعداد مجروحان دو درصد کاهش اتفاق افتاد.

وی گفت: از تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری، ۵۰ درصد راکب موتورسیکلت، ۲۵ درصد راننده خودرو و ۲۵ درصد هم عابر پیاده بوده اند.

طبیبی با بیان اینکه شهرهای گرگان، گنبد، آزادشهر و کردکوی در فروردین ماه دارای تصادفات درون شهری منجر به فوت بودند، اظهار کرد: در تعداد مجروحان هم ۴۱ درصد راننده و راکب موتورسیکلت، ۳۲ درصد عابر پیاده، دو درصد راکب دوچرخه، ۲۵ درصد هم راننده و سرنشین خودرو را تشکیل می دهند.

وی در پایان گفت: عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۸ درصد و سایر عوامل هم ۳۵ از علل تصادفات را تشکیل می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز