کاهش سن اعتیاد و گسترش این آسیب در بین بانوان و دانش ‌آموزان یزد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۹:۵۳:۰۵
کد خبر: ۸۴۲۰۹۶
کاهش سن اعتیاد و گسترش این آسیب در بین بانوان و دانش ‌آموزان یزد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کاهش سن اعتیاد و گسترش این آسیب در بانوان و دانش آموزان را زنگ خطری ‌دانست که نیاز به توجه ویژه، کار علمی و برنامه ریزی وسیع دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد ، فخرالسادات خامسی هامانه در دوره بازآموزی اختلال مصرف مواد افیونی اظهار داشت: استان یزد در آسیب‌های اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی، جزو ده استان پر آسیب کشور محسوب نمی‌شود.

وی به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب محوری اعتیاد پرداخت و بیان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر اولویت رسیدگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دلایل اهمیت این موضوع است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کاهش سن اعتیاد و گسترش این آسیب در بین بانوان و دانش آموزان را زنگ خطری دانست که نیاز به توجه ویژه، کار علمی، برنامه ریزی وسیع و هماهنگی در تمام حوزه‌ها دارد.

وی همچنین به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد در سال‌های اخیر اشاره و از اقدامات مراکز خصوصی درمان اعتیاد، تقدیر کرد.

خامسی گفت: علی‌رغم افزایش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی، خوشبختانه استان یزد از نظر آمار آسیب‌های اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی، جزو ۱۰ استان پر آسیب کشور محسوب نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گسترش روزافزون مهاجرت به استان یزد را نیازمند توجه و برنامه ریزی دقیق‌تری عنوان کرد.

 سمینار دو روزه اختلال مصرف مواد افیونی با هدف توانمندسازی پزشکان، روانشناسان و مشاوران شاغل در حوزه‌های مختلف درمان و بازتوانی اعتیاد برگزار و موضوعاتی از قبیل جنبه‌های روانی و اجتماعی بهبودی، درمان اعتیاد در زنان باردار و درمان وابستگی به سیگار در وابستگان به مواد مخدر در این همایش مطرح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز