خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی سیلاب به معادن و زیرساخت های معدنی استان سمنان

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۱۸:۱۳
کد خبر: ۸۴۲۶۶۳
خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی سیلاب به معادن و زیرساخت های معدنی استان سمنان
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سیلاب های ابتدایی سالجاری بیش از 126 میلیارد ریال به معادن استان آسیب رسانده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛بهروز اسودی با اعلام این خبر افزود: زیرساختهای حدود 25 معدن در استان سمنان متحمل خسارت به ارزش 126 میلیارد و 240 میلیون ریال شده است.

وی با اشاره به نوع خسارات وارده به این معادن ، بیان کرد: زیرساختهای معدنی شامل ساختمان ، تجهیزات و ماشین آلات ، راه دسترسی و بخش عملیاتی و کارگاه های استخراج معادن شهرستانهای دامغان ، گرمسار ، سرخه و میامی خسارت دیده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان درصد خسارت وارده افزود: این تعداد معادن در زمینه تولید محصولات معدنی از فبیل گچ ، کنستانتره مس ، زغال سنگ ، منگنز ، سنگ لاشه ، فلورین و مس فعالیت می کنند که زیرساختهای آنها از بین 10 تا 100 درصد تخریب شده است.

بهروز اسودی با اشاره به سهم حدود 2هزار نفری این معادن در اشتغال استان خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارده در بخش راه دسترسی معادن و کارگاه های استخراج می باشد که از این حیث راه دسترسی معدن جنوب آرسک دامغان بوط صد درصد تخریب شده است و همچنین کارگاه های استخراج معدن هلالان و معدن سرآسیاب دامغان بطور 80درصد تخریب و آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: برآورد کامل میدانی از میزان خسارت ها در حال انجام است تا تمهیدات لازم برای جبران خسارت ها و حمایت از واحدهای آسیب دیده درنظر گرفته شود و مطمئناً از تمام ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی و جبران خسارت ها استفاده خواهیم کرد و برای رفع آنها مساعدت خواهد شد.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز