مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبرداد:

توزیع غذای گرم بین ۱۴۰ هزار مددجو خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۳:۱۸:۳۱
کد خبر: ۸۴۲۷۷۳
توزیع غذای گرم بین ۱۴۰ هزار مددجو خراسان جنوبی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ماه رمضان امسال با مشارکت نهادهای خیریه و سازمان های دولتی حداقل یک وعده غذای گرم بین 140 هزار مددجوی امداد استان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسانجنوبی، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در نشست خبری عنوان کرد: بسته های معیشت نیز با مشارکت مردم و موسسات خیریه تهیه شده که امیدواریم از بین 43 هزار خانوار تحت حمایت حداقل 25 درصد خانوارها این بسته های معیشت را دریافت کنند. 
وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان افزود: این طرح هر سال در راستای حل مشکلات مددجویان با دعوت از مسئولان دستگاه های اجرایی، اجرا می شود که امسال درصدد هستیم سفره افطار را در خانواده های دارای مشکل پهن کرده و مسئولان را مهمان این سفره ها کنیم تا ضمن دلجویی و تفقد مددجویان در نشست صمیمی مشکلات آنها را بررسی کنند. 
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، دنبال کردن طرح حامی یابی را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سه هزار و 20 یتیم در خراسان جنوبی داریم که امیدواریم تا پایان سال حدود چهار هزار و 500 حامی به حامیان استان اضافه شود. 
وی یادآور شد: هم اکنون 19 هزار و 352 حامی در طرح ایتام و محسنین کمک به مددجویان یتیم را عهده دار شده اند. 
سلم آبادی با اشاره به فعالیت 43 مرکز نیکوکاری فعال در استان گفت: طبق برنامه امسال باید آمار این مراکز به 80 مرکز افزایش یابد تا از ظرفیت آن به خصوص در ماه مبارک رمضان بتوان به نفع محرومان استفاده کرد. 
وی بیان کرد: آزادسازی زندانیان غیرعمد تحت حمایت کمیته امداد نیز از برنامه هایی است که امسال به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان پیگیری و با همکاری ستاد دیه و سایر نهادهای مربوط دنبال خواهد شد. 
وی از جمع آوری بیش از 922 میلیون تومان کمک برای سیل زدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: این میزان کمک در 153 پایگاه استان جمع آوری شده است. 
سلم آبادی افزود: از این میزان 518 میلیون و 347 هزار تومان کمک نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است. 
وی با بیان اینکه پنج محموله کمک غیرنقدی به ارزش 374 میلیون تومان برای مناطق سیل زده تاکنون ارسال شده است گفت: یک کامیون به ارزش ریالی 85 میلیون تومان برای لرستان، سه کامیون به ارزش 157 میلیون تومان به خوزستان و یک کامیون به ارزش 132 میلیون تومان به گلستان ارسال شده است. 
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: سه گروه رانندگان، گروه جهادی قرارگاه خاتم الاوصیا و جمعی از هنرمندان نیز به صورت خیرخواهانه در کمک به سیل زدگان مشارکت داشته اند. 
وی با اشاره به سیل فروردین ماه در خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد به عنوان اولین دستگاه، تیم‌های ارزیابی را برای برآورد خسارت‌ها به مناطق اعزام کرد.
سلم‌آبادی با بیان اینکه 406 خانوار مددجو و سیل زده شناسایی شدند اظهار داشت: از این تعداد، 366 خانوار روستایی و 40 خانوار شهری بودند.
وی از تخریب کامل 19 واحد مسکونی مددجویان در سیل اخیر استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث این واحدهای تا 10 روز دیگر آغاز خواهد شد. 
مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین 11 یخچال، 46 تخته فرش، 10 دستگاه اجاق گاز، 10 دستگاه تلویزیون، 35 رختخواب، 37 تخته پتو، 21 مورد ظرف آشپزخانه و چهار بخاری در مدت سه روز آینده بین مددجویان سیل زده در استان توزیع می‌شود.
وی گفت: پنج روز پس از سیل 21 میلیون تومان گوشت گرم گوسفندی بین مددجویان در مناطق سیل زده توزیع شد. 
سلم آبادی با اشاره به تلف شدن 132 مورد احشام از خانواده های مددجویی یادآور شد: 112 واحد نگهداری دام و 51 مورد طرح خودکفایی مددجویی به میزان 318 میلیون تومان نیز در سیل اخیر آسیب دیده اند. 
وی اظهار داشت: به دستور استاندار مجوز کمک به خانوارهای نیازمند غیر مددجو تا سقف 100 خانواده نیز از رئیس کمیته امداد کشور اخذ شده که تاکنون موفق به شناسایی 42 خانواده شده ایم. 

 

نظر شما