مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد:

ترویج فرهنگ ایثار و حق‌مداری رمز پابرجایی نظام

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۰:۰۳:۴۰
کد خبر: ۸۴۳۹۷۸
ترویج فرهنگ ایثار و حق‌مداری رمز پابرجایی نظام
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد تلاش برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را رمز اقتدار و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در ستاد استانی گرامیداشت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن بیان اینکه دفاع مقدس برای همه مسئولین حائز اهمیت است و نظام جمهوری اسلامی ایران راه خود را به برکت خون شهدا ادامه خواهد داد، گفت: همه مسئولان وظیفه ملی، دینی و آرمانی خود می‌دانند که در مناسبت‌های دفاع مقدس کوشا باشند.

فخرالسادات خامسی هامانه دفاع مقدس را یک واژه مقدس دانست که همۀ آحاد مردم، کوچک و بزرگ و زن و مرد باید آن را گرامی داشته و یک وظیفه میهنی، دینی، فردی و اجتماعی بدانند.

به گفتۀ وی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، حق‌مداری، ظلم‌ستیزی، ولایت‌مداری و... چنان که در این چند دهه انقلاب نقش‌آفرین بوده، همچنان رمز مقاومت و شکست ناپذیری کشور در کوران‌های حوادث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

خامسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیران استان و در رأس، استاندار محترم، از خانواده معزز شهدا بوده و معاون استاندار نیز از آزادگان سرافراز دفاع مقدس هستند و بر اهمیت موضوع دفاع مقدس واقف و دغدغه مند هستند.

 

لزوم فراگیرشدن مفاهیم دفاع مقدس در رسانه ها

سیدمهدی طلایی مقدم به ضرورت توجه به تولید محتوا و فراگیر شدن بحث دفاع مقدس در رسانه ها به ویژه فضای مجازی تأکید کرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان استان خود از آزادگان سرافراز و یا خانواده شهدا و دغدغه مندان در عرصه دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد که در این حوزه و در راستای تبیین ارزش های دفاع مقدس عزم و تلاش استانی به کار گرفته خواهد شد.

سردار رضا هدایتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن یادآوری این موضوع که همه سلایق در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: باید بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

هدایتی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در بازه زمانی یکم تا چهارم خرداد ماه بیان کرد و گفت: در این ایام هر روز به یک عنوان نامگذاری خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های گرامیداشت فتح خرمشهر، فضاسازی ادارات و کتابخانه‌های عمومی استان، دیدار خانواده شهدا با محوریت عملیات بیت المقدس، برگزاری یادبود سردار فیض اردکانی به نام سردار اخلاص، گلباران قبور مطهر شهدا، تبیین نقش ولایت فقیه در مساجد، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و خانواده شهدای عملیات بیت المقدس از برنامه‌هایی بود که در این جلسه عنوان شد.

همچنین اعزام پیام‌آوران ایثار به مراکز فرهنگی آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب خستگی‌ناپذیر، پخش فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع مقدس، پوشش خبری برنامه ها، بزرگداشت شهدای ورزشکار شهرستان یزد، نشست‌های کتابخوان به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع در سال 98 بیان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز