مدیر روابط عمومی اورژانس کشور:

قلب جوان ۲۴ ساله یزدی به تهران منتقل شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۰:۳۲:۳۷
کد خبر: ۸۴۳۹۸۰
قلب جوان ۲۴ ساله یزدی به تهران منتقل شد
مدیر روابط عمومی اورژانس کشور با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ۲۴ ساله‌ای در یزد و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای اعضای فرزندشان، با اشاره به دومین عملیات ویژه اورژانس هوایی کشور در یزد، گفت: قلب این بیمار مرگ مغزی برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، محمد کرم درآبادی مدیر روابط عمومی اورژانس کشور، با بیان جزئیات عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب یک جوان ۲۴ ساله از یزد به تهران گفت: با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ۲۴ ساله‌ای در یزد و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای اعضای فرزندشان مشخص شد قلب این بیمار مرگ مغزی برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شد.

وی افزود: با توجه به مدت زمان طلایی که برای انتقال قلب و جود داشت و همچنین تجربه‌ای که از انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران را داشتیم بلافاصله مقدمات کار برای انتقال این قلب از یزد به تهران فراهم شد.

درآبادی ادامه داد: این دومین باری بود که از اورژانس هوایی کشور برای انتقال اعضای پیوندی از یک استان به استان دیگر استفاده می‌شود.

درآبادی ادامه داد: پس از تحویل قلب با هلی کوپتری که در بیمارستان یزد آماده است به فرودگاه مراجعه کردیم، سپس از آنجا با فالکوم به فرودگاه مهرآباد حرکت کرده و با توجه به کم بودن زمان قلب اهدایی را دوباره با هلی کوپتر اورژانس هوایی تهران به بیمارستان شهید رجایی انتقال دادیم تا به مرد جوان دیگری اهدا شود و تا او فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور تصریح کرد: نکته‌ی قابل تامل در این برهه زمانی این است که قبلا ما اهدا کننده و گیرنده را داشتیم، ولی متاسفانه زمان را نداشتیم که با تدابیر اداره پیوند وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور این مشکل نیز حل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز