گزارش نشست صمیمی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اصحاب بهداشت و درمان خراسان جنوبی:

پز عالی جیب خالی نمی شود مشارکت مردم می تواند هزینه ها را کاهش و خدمات را افزایش دهد / مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۲:۰۱:۳۳
کد خبر: ۸۴۴۴۸۳
پز عالی جیب خالی نمی شود مشارکت مردم می تواند هزینه ها را کاهش و خدمات را افزایش دهد /  مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: با جیب خالی نمی شود پز عالی داد و باید برخی از هزینه ها و درآمدها را برای مردم باید تبیین کرد تا آنها هم مشارکت کنند و هزینه ها را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست صمیمی و هم اندیشی اصحاب سلامت استان با حضور طاهرموهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز در این نشست بیان کرد: مشکل کشور ما عدم ارتباط گیری مسئولان با مردم است. وی با اشاره به اینکه 30 سال است که بیمه ها شعار خرید راهبردی می دهند افزود: وجود بخش نامه های کلان و اجرای مر قانون مردم را اذیت می کنند. موهبتی با تاکید براینکه نبود ارتباط سالم بین مردم و مسئولان موجب ضرر مردم می شود عنوان کرد: بررسی و مسائل بهداشت و درمان ما مسئولان با مشارکت مردم رضایت مندی را به همراه خواهدداشت.

موهبتی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان کشور گفت: سال 98 سال خوبی برای اعتبارات نیست و باید اعتبارات را روی 60 درصد تخصیص برنامه ریزی کرد. وی با اشاره به اینکه قرار بود 5 میلیون نفر بیمه شوند اما 11 میلیون نفر بیمه هستند خاطرنشان کرد: کاهش بیمه شوندگان منجر به نارضایتی می شود اما با برنامه ریزی باید اینکار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: راهکارهای ما و معرفی ما از بیمه سلامت به مردم اشتباه بوده است که تعداد بیمه شوندگان زیاد شد. موهبتی گفت: در 5 سال گذشته نرخ رشد مرکب 26 درصد منابع ما افزایش و مصارف ما 42 درصد رشد را نشان می دهد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: بدترین اوضاع ما در صندوق بیمه کارکنان دولت است که 120 درصد مصارف بر منباع افزایش یافته است. وی افزود: در سال 95 بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان زیان انباشه داشتیم که دولت 80 هزار میلیارد ریال اوراق منتشر کرد و بخشی از هزینه ها را جبران کرد. موهبتی بیان کرد: از دولت برای هر خانواده 3 نفره 100 هزار تومان یارانه میگیریم اما 134 هزار تومان هزینه می شود مسلم است که بیمه سلامت ضرر می دهد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: با جیب خالی نمی شود پوز عالی داد و باید برخی از هزینه ها و درآمدها را برای مردم باید تبیین کرد تا آنها هم مشارکت کنند و هزینه ها را کاهش دهیم. وی رفع همپوشانی، سازمان الکترونیک، سند الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی در 500 بیمارستان، پرداخت ماهانه حق پزشکان بخشی از خدمات سازمن بیمه سلامت کشور است گفت: ذات سازمان الکترونیک در حرکت مشخص می شود و کم کنید تا مردم با ما همراه شوند چرا که به کاهش هزینه ها و ارائه خدمت بهتر کمک می کند.

  انعقاد قرار داد با 305 مرکز خدمات بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: در خراسان جنوبی با 305 مرکز خدمات سلامت و درمانی قرارداد منعقد کردیم. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 96 و سال گذشته توانستیم سمت وسوی درمان مردم استان را به حای خوب ببریم افزود: توانستیم با هم فکری هم بدون اینکه به مردم فشاری وارد شود بر درمان مردم نظارت و کنترل شد. اربابی با بیان اینکه 85 درصد بیمه شدگان استان هزینه ای برای بیمه شدن پرداخت نمی کنند خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش های فراوان مدیران سطوح بالا توانستیم اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شود. وی ادامه داد: پرداخت مطالبات سایر مراکز پزشکی تا آبان ماه و دانشگاه علوم پزشکی تا 70 درصد آبان ماه پرداخت شده است.

اولویت سفرهای استانی دیدار با مقامات ارشد استان ها و شنیدن صحبت های مردم است

دکتر عزت اله کل علیزاده قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در امور استان ها نیز در این نشست گفت: 8تا 9 جی تی پی ما به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد. وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است اما هنوز خدمت دهنده و خدمت گیرنده ناراضی هستند بیان کرد: نظرات انجمن های علمی برای ارائه خدمت به مردم تاثیرگذار است. علیزاده گفت: برگزاری جلسات با اصحاب سلامت استان ها، انجمن های علمی مختلف، دیدار با مقامات ارشد استان ها و شنیدن صحبت های مردم و نظرات اهالی درمان و بهداشت استان یکی از مهمترین اولویت های سفر های استانی رئیس سازمان است.

مطالبات 100 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست بیان کرد: اخذ مجوز دانشجوی داروسازی در مراحل آخر خود است که نیازمند کمک مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور هستیم. وی با بیان اینکه تعامل خوبی با بیمه سلامت استان وجود دارد گفت: بیمه سلامت و وزرات بهداشت هم بدنه یکی دیگر شدند تعامل خوبی را ایجاد کرد که در همین راستا تفاهم نامه ای فی ما بین این دو سازمان در سال گذشته منعقد شد. دهقانی از خدمات بیشتر بیمارستان های تازه تاسیس در استان اشاره کرد و گفت: انتظارات مردم و مسئولان ارائه خدمات بیشتری در شهرستان ها است و درخواست داریم مناطق محروم را در پرداختی ها در اولویت ویژه دیده شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیمه معتادین را یکی از چالش های موجود دانست و بیان کرد: برای بیمه خدمات بستری معتادین چاره اندیشی شود. وی خاطرنشان کرد: 100 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گرد مطالبه داریم و عدم نقدینگی مشکلات ما را مضاعف کرده است.

طرز فکر خشک برخی از مدیران جلو پیشرفت استان را می گیرد

قائمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز بیان کرد: چرا نیروی های غیربومی در استان نمی مانند؟

وی نبود بیمارستان خصوصی را یکی  از مهمترین علت های عدم ماندگاری پزشکان در استان دانست و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین سخت گیرانه در استان یکی دیگر از مهمترین علت های عدم ماندگاری پزشکان در استان است و هر موقع که زیباسازی های در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه کار کردیم باید به دستگاه های نظارتی و بازرسی جواب دهیم. وی طرز فکر خشک برخی از مدیران جلو پیشرفت استان را می گیرد تاکید کرد: خراسان جنوبی برای پیشرفت نیاز به دید باز و خارج از استانی دارد.                                   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز