سیل بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال به جاده های طبس خسارت زد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۲:۲۰:۳۱
کد خبر: ۸۴۵۰۳۶
سیل بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال به جاده های طبس خسارت زد
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس گفت: سیل فروردین ماه امسال 356 میلیارد و 780 میلیون ریال به 421 کیلومتر از راه ها و 300 ابنیه فنی و آبنمای این شهرستان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محسن حیدری سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس در خصوص آخرین وضعیت بازسازی محورهای تخریب شده ناشی از سیل در طبس اظهار داشت: نیروهای راهداری در این سیل و خرابی های جاده ای راه انحرافی جایگزینی برای تردد احداث کردند و سپس به بازسازی مسیر تخریبی پرداختند. 
وی افزود: پس از اتمام عملیات بازسازی خرابی های ناشی از سیل های اخیر، حذف 2 آبنما در محور طبس - اصفهان و عملیات احداث 2 دستگاه ابنیه فنی در این محور، روکش آسفالت 6 کیلومتر از محور طبس - اصفهان ، 15 کیلومتر روکش آسفالت محور طبس - بشرویه ، پنج کیلومتر روکش آسفالت طبس - دیهوک، پنج کیلومتر روکش آسفالت محور طبس-یزد و نیز 6 کیلومتر روکش ماسه آسفالت راه روستایی آبخورگ در دست اقدام است. 
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس بیان کرد: 50 کیلومتر انتهایی از محور طبس - یزد که از وضعیت رویه آسفالتی خوبی برخوردار نبوده نیز برای انجام روکش آسفالت در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.
سامانه بارشی اواخر فروردین ماه امسال در شرق کشور و استان خراسان جنوبی فعال شد که اوج فعالیت آن در این استان 25 و 26 فروردین بود و موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد.
سیلاب در برخی مناطق استان از جمله شهرستان های طبس، سربیشه، درمیان، نهبندان، بشرویه و زیرکوه از شدت بیشتری برخوردار بود اما با تدابیر اندیشیده شده از قبل، آمادگی دستگاه های مختلف و همکاری مردم، سیلاب مهار شد.
بارندگی شدید و سیل فروردین ماه در استان خراسان جنوبی خسارات مالی برجا گذاشت اما سازه های آبی این استان را سرریز کرد.
شهرستان طبس با داشتن 37 درصد از مساحت کل خراسان جنوبی از لحاظ وسعت جغرافیایی وسیع ترین شهرستان استان محسوب می شود.
این شهرستان یکهزار کیلومتر راه آسفالت، 85 کیلومتر راه شوسه و 791 کیلومتر راه خاکی دارد که اغلب محورهای مواصلاتی آن از حجم ترافیک بالایی برخوردار است. 
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز