معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

مسئولان ، هوشمند سازی شهرها را در سرلوحه ی برنامه های کاری خود قرار دهند

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۶:۴۴:۲۰
کد خبر: ۸۴۵۰۶۶
مسئولان ، هوشمند سازی شهرها را در سرلوحه ی برنامه های کاری خود قرار دهند
غضنفر فخری در جلسه ی شورای ترافیک استان با تاکید بر لزوم هوشمند سازی شهرهای استان از مسئولان شهری و شهرداران خواست تا هر چه سریع تر نسبت به اجرایی شدن روند هوشمند سازی اقدام نمایند .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛غضنفر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه ی شورای ترافیک استان ، این شورا را بواسطه ی اتخاذ تصمیمات مهم برای تمامی استان ، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین شوراهای استان معرفی کرد و خواستار برگزاری منظم و حضور مستمر مدیران در جلسات آن شد . 
فخری گفت : یکی از موارد بسیار مهم در برگزاری این گونه جلسات برگزاری مستمر و منظم و به طبع آن حضور مدیران می باشد که به دلیل عدم برگزاری مستمر این جلسات، شاهد حضور کم رنگ برخی مدیران می باشیم .
وی تاکید کرد: از آنجا که در این جلسات تصمیمات مهمی برای سراسر استان اتخاذ می گردد ، حضور مدیران در الزامی و حتمی می باشد . 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت : استان سمنان در مقوله ی ترافیک با مشکلات ویژه و عدیده ای روبروست که آن جمله می توان به خودرو محور بودن شهرهای استان و عدم توجه به انسان محور ی در آن اشاره کرد .
وی تصریح کرد : بر این اساس از مدیران شهری درخواست دارم تا نسبت به جایگزینی این فرهنگ اقدامات لازم را به انجام رسانند که در اینصورت بسیاری از مشکلات ترافیکی استان و شهرستانهامرتفع خواهد گردید . 
فخری همچنین خواستار ارائه طرح جامع برای شهرهای استان و ارزیابی دقیق از امور ترافیکی و دستگاههای مرتبط با این مقوله در سطح استان شد و اظهار داشت : اشراف کامل مدیران و مسئولان امور شهری به اینگونه برنامه ها سبب افزایش کیفیت جلسات مرتبط با ترافیک گردیده و موجب خواهد شد تا مشکلات شهرهای استان کاهش یابد . 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از لزوم اجرایی شدن روند هوشمند سازی در سطح شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت : هوشمند سازی ، پایش تصادفات و ایجاد سامانه مانیتورینگ شهری از دیگر اقداماتی است که در برخی شهرستانهای استان اجرایی گردیده و لازم است تا هر چه سریع تر دیگر شهرهای استان نیز به این امکانات مجهز گردند . 
فخری با تاکید بر لزوم تجهیز شهرهای استان بویژه شهرهای پر جمعیت به خودروی ثبت تخلفات گفت : این خودرو هم اینک در بسیاری از مراکز استانهای کشور وجود داشته و لازم است تا این مهم در سطح استان سمنان نیز اجرایی گردد . 
فخری همچنین گفت : ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در سطح شهرهای استان و نیز اصلاح نقاط حادثه خیز در معابر شهری از جمله اقداماتی است که می بایست توسط شهرداری ها به انجام رسد تا شاهد کاهش ترافیک و اصلاح فرهنگ ترافیکی شهرهای استان باشیم . 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به لزوم تخلیه هیجانات نسل جوان و علاقمندی این گروه سنی به ورزش موتور سواری گفت : ایجاد پیست موتور سواری در حاشیه ی شهرهای استان می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات و مشکلات ترافیکی شهرهای استان ایفا نماید . 
فخری گفت : بیشترین میزان تصادفات برون شهری استان در نزدیکی شهرستانهای استان رخ می دهد و از آنجا که استان سمنان در مسیر ترانزیت تهران به مشهد قرار گرفته است ایجاد ایستگاههای عرضه صنایع دستی و محصولات استان می تواند علاوه بر ایجاد بازار کار برای شهروندان از بروز تصادفات نیز به میزان قابل توجهی جلوگیری نماید . 
فخری در پایان سخنان خود با اشاره به حیطه های مختلف گردشگری و وجود توریست جاده ای گفت :ایجاد امنیت خاطر برای گردشگران و مسافران از مسئولیت های اصلی شورای ترافیک و مدیران حاضر در این شورا می باشد که تلاش داریم تا با برگزاری منظم این گونه جلسات این مهم را محقق سازیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز