معاون سیاسی استاندار سمنان؛

حضور سرپرستان خانوار در زندان، مشکلات اجتماعی فراوانی را پدید می آورد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۱:۴۹
کد خبر: ۸۴۵۹۶۶
حضور سرپرستان خانوار در زندان، مشکلات اجتماعی فراوانی را پدید می آورد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بخش عظیمی از مشکلاتی که در اثر حضور سرپرست های خانوار در زندان به وجود می آورد، مشکلات اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛حبیب الله خجسته‌پور در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان ‌جرائم غیرعمد استان با بیان اینکه هرکسی که‌آن سوی ‌میله ها ‌گرفتار است، قطعا‌ مجرم‌ عامدانه ‌نیست‌ و در لحظه و آنی ‌به دلیل اشتباهی سهوی هم‌ خود و‌هم‌خانواده خود را دچار بلا و گرفتاری کرده است، گفت: بخش عظیم‌ مشکلاتی که در اثر حضور این افراد در زندان ‌بوجود می آید،‌ جدا از‌ مباحثی که‌ برای‌ دستگاه‌ قضایی دارد، بحث مشکلات اجتماعی و خانواده های آنان ‌است.

وی افزود: سرپرست خانواری که در اثر اشتباه سهوی و بدون اینکه تلاشی عامدانه داشته باشد خلافی را مرتکب شده و توان پرداخت دین و قرض خود را ندارد، امروز باید عمر خود را در زندان سپری کند که‌ این ‌مهم مشکلاتی را برای دستگاه قضایی نیز به وجود می آورد.

معاون استاندار سمنان ضمن بیان اینکه بعضا مشاهده می کنیم‌ در‌بین‌ زندانیان غیرعمد بانوانی ‌نیز حضور دارند که ناخواسته و به دلیل اعتمادی که ‌به خانواده و‌ نزدیکان ‌خود داشتند و به واسطه بدهی مالی در حبس افتاده اند، اذعان داشت: قطعا دوری مادر از خانواده مشکلات بسیاری را برای ‌فرزندان و کانون گرم‌خانواده بوجود خواهد آورد و نبود پدر و مادر در خانواده و گذران زندگی برای کودکان بدون حضور یکی از این ‌دو یا بعضا هر دوی آنان، مشکلات شخصی و اجتماعی مهمی را ‌برای ‌این ‌کودک ‌پدید می آورد که‌ در طول زندگی نیز با او همراه‌خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: خوشحالیم که در ‌چهلمین سالگرد‌ پیروزی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری در یک اقدام انقلابی با عفو تعداد زیادی از زندانیان موافقت ‌کردند، اما هنوز هستند کسانیکه به دلیل بدهکاری به اشخاص حقیقی و‌ شاکیان‌ خصوصی در‌ زندان ها حضور دارند و از ‌این‌ عفو بهره‌مند ‌نشدند و‌ در ‌این‌ شبهای عزیز گرد هم‌ می آئیم‌‌ تا‌ ‌با قلمی، قدمی، دمی و درهمی از این ‌افراد‌ حمایت ‌کنیم.

وی با بیان اینکه زندانی بودن افراد سرپرست خانوار، مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: این ‌مهم در دیگر‌ حوزه ها ‌نیز قطعا مشکلات اجتماعی را برای خانواده این‌ زندانیان و محل سکونت آنها بوجود خواهد آورد که نیاز است‌ با برگزاری این‌‌ چنین‌ جشن‌هایی و استفاده از حضور پرخیر و برکت ‌خیرین ‌عزیز، برای یاری رساندن به این ‌زندانیان تلاش‌کنیم.

خجسته پور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این چنین جشن هایی در استان گفت: در آستانه میلاد کریم ‌اهل بیت ‌امام‌ حسن ‌مجتبی(ع) هستیم‌ و هرساله به همین‌ مناسبت در‌ اقصی نقاط کشور این‌ جشن برگزار می شود و به دنبال آن ‌هستیم کسانیکه به دلیل اشتباه سهوی گرفتار‌ حبس و قرض شده اند و با دور افتادن از خانواده ها مشکلات اجتماعی و‌تربیتی برای خانواده های آنان بوجود آمده، یاری برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان ضمن تقدیر از تلاش مسئولان ستاد دیه کشور و استان و همچنین خیرین ارجمند استان، گفت: مردم‌ سخاوتمند استان ‌خوب ما ‌سمنان ‌نیز در این‌ گونه اقدامات همیشه پیش قدم و سرآمد بودند و امیدواریم‌ در‌ خلال برگزاری این‌جشن، شاهد ازادی تعداد زیادی از زندانیان‌باشیم.

 

نظر شما