استاندار یزد:

توسعه اقتصاد دانش بنیان از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان است/ ایجاد کارخانه نوآوری و اجرای طرح محله فناوری در یزد

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۲۳:۰۳
کد خبر: ۸۴۶۴۳۰
استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است و برای تحقق آن تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدمسعود عظیمی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به جایگاه و ظرفیت استان یزد در حوزه نوآوری و فناوری، بیا‌ن کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان از جمله اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است و برای دستیابی به توسعه پایدار راهی جز پرداختن به اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد.

"‌محمدعلی طالبی" با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز ملی آموزش در حوزه فناوری و نوآوری در استان، ‌ادامه داد: یکی از مشکلات امروز یزد، وجود نیروهای  تحصیل کرده اما غیرمتخصص است.

وی افزود: باید با درنظر گرفتن تدابیر لازم، خلاء کمبود نیروهای متخصص در استان برطرف شود.

"طالبی" در پایان خاطر نشان کرد: با تعامل و همدلی مدیران دستگاه های مختلف، ایجاد کارخانه نوآوری در یزد و اجرای طرح محله فناوری در استان دنبال می شود تا از این مسیر، یزد به عنوان استان ویژه علم و فناوری در کشور مطرح شود.

گفتنی است معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به منظور بازدید از شرکت ‌های دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولیدمثل و بازدید از چند شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری به استان یزد سفر کرده که دیدار با مسئولان استان و حضور در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان از دیگر برنامه های حضور ستاری در سفر به یزد است.

 

نظر شما