استاندارخراسان جنوبی در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد:

کلنگزنی راه آهن بیرجند به یونسی و فردوس با حضور وزیر راه / ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه ابخیزداری

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۲۲:۲۸:۳۸
کد خبر: ۸۴۷۰۰۰
کلنگزنی راه آهن بیرجند به یونسی و فردوس با حضور وزیر راه / ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه ابخیزداری
استاندارخراسان جنوبی به دیدار خود با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان جنگل ها اشاره و افزود:برای حوزه آبخیزداری استان 160 میلیارد ریال در نظر گرفته بودند که خیلی مشکل استان را حل نمی کرد اما با رایزنی هایی که انجام شد فقط در امسال 600 میلیارد ریال اعتبار برای یک میلیون هکتار زمین آمایش شده برای ایجاد طرح های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت که این رقم معادل تمام اعتبارات 14 سال اخیر استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی 26اردیبهشت ماه در گفتگوی ویژه خبری حضور یافت به ارایه گزارش به مردم خراسان جنوبی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در بندهای خاکی استان بالغ بر 60 میلیون مترمکعب در چند ماه اخیر آبگیری شده است عنوان کرد: در بندهای خاکی و طرح های آبخیزداری زمان احداث بندها کم و نتیجه آن سریع تر است و تاثیرزیادی بر زندگی مردم و احیاء قنوات دارد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 7 سد با هزینه 300 میلیارد تومان داریم بیان کرد: تاکنون بالغ بر 70 میلیون مترمکعب آب ذخیره حداکثری این سده ها است که در بارندگی های اخیر 25 میلیون مترمکعب ذخیره سازی انجام شد که نصف آن در بارندگی های اخیر بوده که حدود 12.5 میلیون مترمکعب است. معتمدیان گفت: در 2300 بندخاکی کمتر از 60 میلیارد تومان هزینه شده است که یکی از اولویت های ما در سند توسعه میان مدت استان ایجاد بندهای خاکی و آبخیزداری است.

 استاندارخراسان جنوبی به دیدار خود با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان جنگل ها اشاره و افزود:برای حوزه آبخیزداری استان 160 میلیارد ریال در نظر گرفته بودند که خیلی مشکل استان را حل نمی کرد اما با رایزنی هایی که انجام شد فقط در امسال 600 میلیارد ریال اعتبار برای یک میلیون هکتار زمین آمایش شده برای ایجاد طرح های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت که این رقم معادل تمام اعتبارات 14 سال اخیر استان است.

وی در ادامه به دیدار خود با اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور هم اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت های ما در استان وضعیت جاده ها و اتصال استان به شبکه ریلی است که با رایزنی هایی که با دکتر نوبخت و معاون زیربنایی ایشان، معاون وزیر و وزیر راه داشتیم مقررشد اواسط هفته آینده وزیر راه  و شهرسازی به خراسان جنوبی سفر کند.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر افتتاح چندین راهسازی و کلنگزنی همچون محور دیهوک به فردوس، نهبندان به شوسف، راه آهن آنتنی شهرستان فردوس بخشی از برنامه های ایشان به خراسان جنوبی است.

 

کلنگزنی و اتصال بیرجند به راه آهن ایستگاه یونسی در گناباد که به طول 30 کیلومتر

 

وی با تاکید براینکه یکی دیگر از مطالبات استان کلنگزنی و اتصال بیرجند به راه آهن ایستگاه یونسی در گناباد که به طول 30 کیلومتر است یادآورشد: دستورات لازم از جانب وزیر راه صادر شد که در همین سفر جانمایی ایستگاه بیرجند مشخص و کلنگزنی خواهد شد. وی از برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: استان خراسان جنوبی چهارمین استانی در کشور است که پروژه های مسکن مهر آن به پایان می رسد. وی بازدید از جاده بیرجند قاین را یکی دیگر از برنامه های وزیر راه اعلام کرد و گفت: اعتبارات خوبی در این زمینه به استان اختصاص خواهد یافت. استاندار خراسان جنوبی گفت: وزیر راه با انگیزه خاصی در حال پیگیر جاده و راه آهن خراسان جنوبی هستند و جذب سرمایه کذار بانکی و خصوصی می تواند به روند این پروژه تاثیرگذار باشد. معتمدیان توسعه  700 هکتاری شمال شهر بیرجند را یکی از ماموریت های ویژه معاونت عمرانی استانی خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: طی دو یا سه هفته آینده طرح توسعه شمال شهر بیرجند اعم از زیرساخت های آموزشی، درمانگاه های تخصصی، پارک، کتابخانه و مراکز آموزشی در این سند تدوین خواهد شد.

 

اختصاص اعتبار حداقلی 45 میلیارد تومان به مدارس استان طی 2 سال

 

مقام عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص اعتبار حداقلی 45 میلیارد تومان به مدارس استان طی 2 سال در جهت سیستم های گرمایشی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول 25 میلیارد ریال تخصیص یافته است که با اعتبارت ملی و استانی توسعه زیرساختی مدارس و سیستم های گرمایشی مدارس استان را تجهیز می کنیم.

 

افزایش 20 میلیون لیتری سوخت مرزنشینان در پایان ماه جاری

 

وی به افزایش سوخت مرزنشینان استان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از موضوعات ما تقویت و فرصت های ویژه مرزها است که متاسفانه در گذشته از آن به خوبی استفاده نشد. استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 7 سال گذشته کمتر از 3 میلیارد تومان فقط سهمیه فروش سوخت مرزنشینان بوده است گفت: فرصت مرز کمک شایانی به اقتصاد کشور و به ویژه به مرزنشینان می کند که در دیداری با وزیر نفت داشتیم محدود ها را برداشتند و در سامانه ملی مزایده شرکت کردیم و در ماه اول 6.5 میلیارد تومان سود فروش سوخت مرزنشینان به حساب آنها واریز شد. وی با تاکید براینکه تجربه جدیدی برای استان بود خاطرنشان کرد: در فروردین ماه این سهمیه به 15 میلیون لیتر رسید که همچنین در این باره گزارشی به وزیر کشور مبنی بر این ایده از خراسان جنوبی داده شد و در پایان اردیبهشت ماه  سهمیه فروش سوخت مرزنشینان را به 20 میلیون لیتر افزایش خواهیم داد.

 

فروش سوخت ویژه مرزنشینان را مٌسکنی برای مرزنشینان

 

استاندار خراسان جنوبی فروش سوخت ویژه مرزنشینان را مٌسکنی برای آنها دانست و گفت: به دنبال گسترش و استمرار فروش سوخت برای مرزنشینان هستیم و تاکنون در این مدت حداقل 600 تانکر در جاده های استان تردد داشتند که این موضوع باعث می شود کارهای جانبی همچون اقتصاد جاده ای استان هم فعال شود.

 

ترافیک مقامات ارشد کشور در خراسان جنوبی

 

مقام عالی دولت خراسان جنوبی را دارای ظرفیت های بالای گردشگری، صنایع دستی، مراث فرهنگی دانست و گفت: اولویت دیدار ما با مسئولان کشوری آشنایی آنها با استان است ما به دنبال جذب اعتبار و رفع مشکل هستیم و فقط به گرفتن مصوبه اکتفا نمی کنیم.وی ادامه داد: در همین راستا مدیران استانی، استانداری، مجمع نمایندگان هم قسم شدیم تا استان را به مسئولان کشوری معرفی کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از سفر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آذرمی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مونسان معاون رئیس جمهور بعد از ماه مبارک رمضان به خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: وزیر ارتباطات در بهمن ماه 96 به استان سفر داشتند که مصوبات قبلی که به نتیجه نرسیده بود پیگیری کردیم و ایشان هم دستوری سریع برای عملیاتی شدن مابقی مصوبات را صادر کردند.

 

رونمایی از سند جامع آب خراسان جنوبی

 

وی در ادامه یادآور شد: براساس اولویتهای استان ملاقات ها را انجام می دهیم که در اوایل تیرماه وزیر نیرو برای رونمایی از سند جامع آب به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد که در این سند از جلوگیری 700 میلیون مترمکعب آب در کویرها و به کشور افغانستان جلوگیری خواهد شد.

 

نظر شما