در خراسان جنوبی وعده داد:

قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مطالبات کارگران

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۲۱:۴۹:۵۸
کد خبر: ۸۴۸۵۹۳
قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مطالبات کارگران
وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان مطالبات کارگران و پیمانکاران پروژه دو باند سازی جاده بیرجند - قاین 50 میلیارد تومان است که این بدهی پیگیری و پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور در سفر به بیرجند از جاده پر خطر بیرجند - آرین شهر بازدید کرد و در جمع کارگران یکی از شرکت های پیمانکار جاده بیرجند - قاین اشاره ای به زمان پرداخت مطالبات نکرد و افزود: مطالبات کارگران این جاده 15 ماه است که پرداخت نشده است.
وی بیان کرد: ابتدا بابت تاخیر در پرداخت ها از کارگران و خانواده های آنان عذرخواهی می کنیم و قول می دهیم این بدهی را پرداخت کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیمانکار این شرکت در تاخیر مطالبات کارگران مقصر نیست افزود: وی تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است و استاندار خراسان جنوبی نیز در اولین روزهای حضور در استان این موضوع را پیگیری کرده است.
وی اظهار داشت: در نشستی که با استاندار خراسان جنوبی داشتیم فکر کردیم که چگونه غیر از ردیف بودجه دولتی، پول فراهم کنیم تا ابتدا بدهی کارگران و پیمانکاران را پرداخت کنیم.
اسلامی عنوان کرد: هم برای وام بانکی تصمیماتی گرفته و توافق شد و هم برای تهاتر اقدام کردیم تا بتوانیم از بانک های استان وام بگیریم تا پروژه بیرجند - قاین به اتمام برسد.
وی پروژه جاده بیرجند - قاین را از پروژه های حیاتی دانست و یادآور شد: بایستی حتما باند دوم این جاده به اتمام برسد و کارگران امیدوار باشند تا زمانی که اینجا خوب کار کنند با استفاده از ظرفیت آنها این پروژه به اتمام می رسد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکار این جاده در سراسر کشور پروژه های زیادی در دست اجرا دارد و تمام تلاش خود را برای پرداخت مطالبات کارگران به کار گرفته است.
یکی از کارگران هم گفت: پنج سال است در این شرکت و در جاده بیرجند - قاین کار می کنم اما نه تنها از 10 ماه پیش حقوق نگرفته ایم بلکه ما را نیز اخراج کردند.
وی که نامش را ذکر نکرد افزود: کارت هدیه 50 تومانی که اعضای شرکت به ما داده اند دردی از ما کم نمی کند، زندگی ما در حال نابودی است در حالیکه خبری از پرداخت حقوق نیست.
محور بیرجند - قاین بخشی از کریدور 1570 کیلومتر شرق (محور مشهد - چابهار) است. عملیات دوبانده سازی این پروژه از سال 89 آغاز شد و تاکنون 49 کیلومتر آن تکمیل و سه پیمانکار با مجموع 120 میلیارد تومان قرارداد در 51 کیلومتر باقی مانده با پیشرفت 40 درصد مشغول فعالیت هستند.
وزیر راه و شهرسازی با هیات همراه ظهر امروز (دوشنبه) برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح زیربنایی در استان خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، چهار نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان و شماری از مسئولان قرار گرفت.
محمد اسلامی در این سفر یک روزه در بیرجند مرکز استان است و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر می کنند. در نخستین برنامه سفر وزیر راه در مرکز استان، عملیات اجرایی توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند آغاز شد.
استان مرزی خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است.

 

نظر شما