فراخوان استاندار یزد جهت حضور مردم استان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۴:۵۹:۵۰
کد خبر: ۸۴۹۰۲۴
« محمدعلی طالبی» با اشاره به اینکه "کنترل وضعیت سلامتی توسط افراد در پیشگیری از بروز بیماری ها تاثیر چشمگیری دارد" تاکید کرد: مردم پایش سلامت و حضور در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، استاندار یزد با حضور در یکی از مراکز درمانی مجری طرح « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا»،  از مردم برای توجه به پایش وضعیت سلامت  و حضور در این طرح دعوت کرد.

استاندار یزد بیان کرد: با توجه به تاثیر فشار خون بالا در ایجاد بسیاری از بیماری ها، طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا  به منظور جلوگیری از بروز بیماری و شناخت زمینه های موجود آن، جهت اقدامات موثر درمانی در سراسر کشور اجرایی شده است.

«محمدعلی طالبی» افزود: در استان یزد نیز شاخص های سلامت نشان می دهد که علیرغم همه اقدامات و فعالیت های انجام شده و بالا بودن ضریب سلامت، به دلیل عدم توجه برخی از مردم به پایش وضعیت سلامت خود، با بروز بعضی از بیماری ها مواجه هستیم.

"طالبی" اظهار داشت: در این راستا  اقداماتی از جمله بررسی وضعیت فشار خون، می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها داشته باشد.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می رود  مردم در بازه زمانی اجرای این طرح  به مراکز مشخص شده مراجعه کنند و  نسبت به بررسی وضیعت و کترل فشارخون اقدام نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: قطعا شناخت مردم استان نسبت به وضعیت سلامتی خود به پیشگیری از بروز  بیماری ها کمک می کند و  افرادی نیز که دچار بیماری شده و از وضعیت بیماری خود مطلع میشوند، می توانند روند درمانی مناسب تری را در زمان موثر،آغاز کنند.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اتکاء به اجرای چنین طرح هایی و افزایش ضریب سلامت مردم،‌جایگاه استان یزد  نیز در این خصوص در سطح کشور ارتقاء یابد.

گفتنی است طرح « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» از تاریخ 27 اردیبهشت ماه تا 15 تیرماه 98 به منظور مراقبت و کنترل فشار خون به عنوان اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی مردم، همزمان با سراسر کشور در استان یزد اجرا می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز