به همت موسسه مردم نهاد صاحبدلان جوان خاوران شهرستان زیرکوه:

تشکیل هسته های کار و زندگی

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۸:۴۶:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۸۶۰
تشکیل هسته های کار و زندگی
رضا صادقی گفت: دنبال تشکیل کانون همیاری اجتماعی صاحبدلان جوان خاوران در شهرستان مرزی زیرکوه هسته‌های کار و زندگی با استقبال تعدادی از جوانان متقاضی روستاهای شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رضا صادقی بمرود مدیرعامل موسسه مردم نهاد صاحبدلان جوان خاوران در گفتگو با خبرنگاران گفت: موسسه مردم نهاد صاحبدلان جوان خاوران با مجوز رسمی از فرمانداری شهرستان زیرکوه به طور رسمی از مهرماه سال ۹۷ در زیرکوه تاسیس شد.

رضا صادقی بمرود افزود: برای اولین بار در استان خراسان جنوبی طرحی به عنوان ( هسته های کار و زندگی ) در مناطق روستایی شهرستان زیرکوه توسط موسسه مردم نهاد صاحبدلان جوان خاوران خراسان جنوبی با همکاری و همیاری بانک قرض الحسنه رسالت و اداره کل ورزش و جوانان استان عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول تعداد 15 هسته دامداری در روستاهای بمرود، سیج، میرآباد، محمدآباد و آبیز راه اندازی شد که در این هسته ها به طور مستقیم 15 شغل و غیر مستقیم 60 شغل پایدار  ایجاد شده است گفت: در مرحله دوم تعداد 35 هسته دامداری دیگر با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت در روستاهای چشمه بید،کلاته مزار،بارنجگان،کریزان،فندخت، نوده، بنمرود، پایهان و همت آباد تاسیس و راه اندازی گردید که با ایجاد این تعداد هسته ها در مجموع 50 شغل به طور مستقیم و 200 شغل به صورت غیرمستقیم تاسیس شده است که جهت ایجاد و راه اندازی هسته های کار و زندگی در سطح شهرستان مرزی زیرکوه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به صورت تسهیلات صفر درصد پنج ساله و سه ساله سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد صاحبدلان جوان خاوران خاطرنشان کرد: با همکاری فرمانداری زیرکوه و بانک قرض الحسنه رسالت و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی این تعداد هسته تاسیس شده و امیدواریم تا پایان شش ماهه ابتدایی سال جاری این تعداد هسته ها به ۱۰۰ عدد برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس اولین مجتمع اشتغالزایی متمرکز روستایی استان خراسان جنوبی ( حتی شرق کشور ) در شهرستان زیرکوه خبرداد و بیان کرد: فاز اول طرح اشتغال زایی به صورت پایلوت در روستای بمرود عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع رشته های همچون تراشکاری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، حوله بافی، قالی بافی، خیاطی و بسته بندی حبوبات و محصولات کشاورزی منطقه و گیاهان دارویی آموزش داده خواهد شد افزود: به صورت کلی پیش بینی می شود در این طرح 100 نفر به صورت مستقیم  و 500 نفر به صورت غیر مستقیم از جوانان این منطقه بویژه زنان سرپرست خانوار مشغول به کار خواهند شد.

صادقی بمرود گفت: یکی دیگر از اهداف این مجتمع اشتغالزایی جذب گردشگر و توریست جهت فروش محصولات تولیدی است که مجتمع در فضایی به صورت کاملا سنتی تاسیس  و در غالب این مکان فضای به عنوان مهمانسرای سنتی برای جذب گردشگر ایجاد می شود.

در پایان از تمام مسئولین استان بویژه جناب آقای معتمدیان استاندار محبوب و مردمی، آقای عربشاهی فرماندار پرتلاش شهرستان زیرکوه، آقای سرپرست مدیرکل پرانگیزه ورزش و جوانان خراسان جنوبی، آقای یزدی نژاد مدیریت جهادی بانک قرض الحسنه رسالت استان و جناب آقای ادیبیان ریاست محترم و جوان اداره ورزش و جوانان به پاس همراهی و همکاری شایسته و ارزنده کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز