استاندار بوشهر خبر داد:

مصوب شدن شش میلیارد ریال برای پرورش آرتمیا و کشت جلبک دریایی

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۱:۳۴:۲۶
کد خبر: ۸۵۳۶۲۹
مصوب شدن شش میلیارد ریال برای پرورش آرتمیا و کشت جلبک دریایی
استاندار بوشهر با اشاره به تصویب شش میلیارد ریال برای پرورش آرتمیا و کشت جلبک دریایی گفت: در حوزه پرورش آرتمیا چهار میلیارد ریال و برای تولید روغن امگاسه از کشت جلبک دریایی ۲ میلیارد ریال مصوب شده است.

به گزارش گروه استان ها برنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور معاون وزیر کشور با قدردانی از حضور حماسی مردم استان بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن ناامیدی دشمنان، حمایت همه جانبه از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین اشغالی اعلام شد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر بیان کرد: این استان از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد مقاومتی برخوردار است که باید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران زمینه رونق و فعال شدن آنها فراهم شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه پرورش آرتمیا یکی از ظرفیت‌های استان است افزود: در حوزه پرورش آرتمیا چهار میلیارد ریال و برای تولید روغن امگاسه از کشت جلبک دریایی ۲ میلیارد ریال مصوب شده است.
گراوند با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: پنل‌های خورشیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان در استانداری بوشهر در حال نصب است و در این راستا تاکنون افزون یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر مشغول بکار شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای کشت گونه‌های کم آبی گیاهی اعتبار لازم مصوب شده است گفت: باید به سمتی  حرکت شود که روی گونه‌های کم آب  گیاهی مطالعات لازم صورت گیرد.
استاندار بوشهر یکی از درخواست‌های استان را تعیین تکلیف لایحه منطقه آزاد بوشهر دانست و تاکید کرد: لازم است  لایحه بندر آزاد و تجاری بوشهر  تعیین تکلیف شودو در این راستا منطقه آزاد بوشهر در ۲۶ هزار هکتار زمین اجراء می‌شود که زمینه تخصیص ۴ هزار هکتار آن برای اجرای شهرک‌های تولیدی  به ویژه طرح‌های گلخانه‌ای و صادرات محصول آن فراهم شده است.
گراوند با بیان اینکه تعیین تکلیف لایحه بندر آزاد بوشهر تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی و اقتصاد ایجاد می‌کند خاطر نشان کرد: یکی  از طرح‌های که در دوران تحریم‌ها می‌تواند در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد موثر باشد طرح‌های بخش کشاورزی است.
وی، تاکید کرد: تسهیلات روستایی و عشایری که در دوران تحریم می‌تواند از ریزش نیروی انسانی جلوگیری کند  توجه به بخش کشاورزی است.
 استاندار بوشهر از افزایش سردخانه‌های در نخلستان‌های استان خبر داد و بیان کرد:ظرفیت سردخانه‌های نگه‌داری محصولات ۲۸ هزار تن بود که  ۱۸ هزار تن  دیگر به این ظرفیت افزوده شده است.
گراوند با تاکید بر توجه به طرح‌های کشاورزی سازگار با کم آبی گفت: در سازگار با کم آبی گسترش گلخانه‌ها مورد توجه است ولی تعرفه برق  مصرفی آن  باید اصلاح شود.
وی از نهایی شدن تدوین و تصویب سند اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد:سند اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر بعد از ماه رمضان نهایی می‌شود که با تصویب آن توسط شورای انقلاب فرهنگی به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.
استاندار بوشهربا بیان اینکه مصوبات سفر  استانی رئیس جمهور افق جدیدی پیش پای ما گذاشته تاکید کرد: در این راستا باید از ظرفیت وزارت کشور برای تفاهم بین دستگاه‌ها استفاده شود.
گراوند با تاکید بر نشست تخصصی برای توسعه و نوسازی صنایع دریایی افزود:  انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها به رونق و کسب و کار در صدرا و بخش خصوصی‌کمک می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز