کاهش۵۰درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت استان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۳:۵۹:۵۱
کد خبر: ۸۵۶۳۴۳
کاهش۵۰درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت استان در سال ۹۷
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۵۰ درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان در طی سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن جعفری نژاد بسطامی، افزود: طی سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ هکتار از مناطق حفاظت شده استان دچار آتش سوزی شد که این میزان در سال ۹۷ با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو شد.

جعفری نژاد بسطامی نقش مردم محور سازی مقابله با تهدیدات محیط زیست را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: نقش توسعه آموزش‌ها، بهبود فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و توجه به توسعه مردم محور ظرفیت‌ها در راستای کاهش آسیب‌های محیط زیستی محسوس است.

جعفری نژاد بسطامی به وقوع چندین فقره آتش سوزی در سال ۹۸ و همزمان با هفته محیط زیست در مناطق حفاظت شده استان اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه در مناطقی مانند کوه خامین باشت و منطقه حفاظت شده خائیز چندین فقره آتش سوزی گزارش شد.

مدیرکل محیط زیست استان با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها با تلاش نیروهای محیط زیست و بسیج مردمی مهار شد، عنوان داشت: میزان خسارت وارد شده به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: طی روز گذشته نیز دو فقره آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دنا و یک مورد در کوه خامین به وقوع پیوست که با تلاش نیروها مهار و از گسترش آتش جلوگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز