آفت زایی ملخ در پنج هزار هکتار از زمین های گچساران انجام شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۳۵:۲۹
کد خبر: ۸۵۶۷۲۸
آفت زایی ملخ در پنج هزار هکتار از زمین های گچساران انجام شد
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در پنج هزار هکتار از مراتع، اراضی و باغ های این شهرستان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش گروه استان های برنا؛ عبدالوهاب پورالحسینی افزود: تاکنون ۶۰ هزار هکتار از مراتع، اراضی و باغ ها این شهرستان در برابر آفت ملخ با مشارکت ۶ اکیپ از کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

وی بیان کرد: این میزان مراتع، اراضی و باغها در مناطق مختلف این شهرستان از جمله بابا کلان، خشاب، لیشتر، سراب ننیز، دژسلیمان، امامزاده جعفر، پاکوه و ماهور باشت پایش شده است.

پورالحسینی تصریح کرد: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی شب گذشته در ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی مناطق سراب ننیز، دژسلیمان و دشت امامزاده جعفر انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات پایش و مبارزه با آفت ملخ همچنان ادامه دارد گفت: هم اکنون امکانات و تجهیزات از جمله دستگاه سم پاش در این شهرستان برای مبارزه با این آفت وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ملخ های مهاجر که بهمن سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان های جنوب شرق کشور شدند، تاکنون در برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده اند.

کارشناسان می گویند: تخم گذاری ملخ به صورت خوشه ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می شود.

ملخ های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.

بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز