افزایش گورخرهای ایرانی در پارک ملی توران

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۰:۲۴:۲۵
کد خبر: ۸۵۹۱۹۰
افزایش گورخرهای ایرانی در پارک ملی توران
سرپرست پارک ملی توران گفت: هم‌اکنون بیش از 200 رأس گورخر ایرانی در طبیعت آزاد پارک ملی توران زندگی می‌کنند و امسال در شرایط مطلوبی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های برنا؛ احمد رادمان درباره وضع گورخرهای ایرانی در پارک ملی توران اظهار کرد: بیش از 200 رأس گورخر ایرانی در طبیعت آزاد پارک توران زندگی می‌کنند و به خاطر پوشش گیاهی خوب این منطقه، امسال در شرایط مطلوبی قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه زیستگاه گورخران ایرانی در پارک توران با مشکل خاصی مواجه نیست، تصریح کرد: با وجود شکارهای غیرمجاز، شکار گورخر نداشتیم.

سرپرست پارک ملی توران با اشاره به اینکه شکار غیرمجاز وجود دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال 98 تا الآن چندین مورد شکار غیرمجاز ثبت شده است.

رادمان با بیان اینکه شکارهای غیرمجاز در حوزه قوچ، میش، کل و بز است، تصریح کرد: گاهی شکار آهو را هم شاهدیم که درمجموع بسیار کم است.

سرپرست پارک ملی توران با تأکید بر اینکه کمبود محیط‌بان این پارک وجود دارد، اظهار کرد: اگر شمار محیط‌بانان بیشتر باشد، در بحث‌های حفاظتی و امنیتی بهتر می‌توان فعالیت و با شکارچیان غیرمجاز برخورد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان نیز می‌گوید: کارشناسان طرحی را ارائه کردند که واجد همه بخش‌های قرنطینه، نگهداری در اسارت، تکثیر و رهاسازی در منطقه است.

امیر عبدوس ادامه داد: اجرای این طرح نیازمند اعتبار زیادی است و قصد داریم برای تأمین این اعتبار که از محل اعتبارات دولتی میسر نیست، از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم؛ مذاکراتی در این زمینه با برخی از علاقه‌مندان محیط‌زیست انجام شده است؛ امیدواریم با تأمین منابع مالی و تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست، این پروژه در پارک ملی کویر آغاز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز