ابلاغ مراتب ثبت محوطه هفت‌چشمه به استاندار خوزستان

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۱:۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۵۹۲۳۲
ابلاغ  مراتب ثبت محوطه هفت‌چشمه به استاندار خوزستان
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار خوزستان مراتب ثبت «محوطه هفت‌چشمه» را به او ابلاغ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ در نامه‌ دکتر علی‌اصغر مونسان خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی «محوطه هفت چشمه» واقع در استان خوزستان، شهرستان اندیمشک، بخش الوار، دهستان مازو، دشت لاله، روستای مولیش که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۳۱۱ مورخ ۹ بهمن ۱۳۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاٌ با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید، مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.»

 

 

نظر شما