امسال در گیلان برنامه خاموشی طی تابستان نداریم

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۲:۵۴:۱۵
کد خبر: ۸۵۹۲۸۴
امسال در گیلان برنامه خاموشی طی تابستان نداریم
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: خاموشی برنامه ریزی شده برای فصل تابستان استان نداریم اما به صرفه جویی مردم در ساعت های اوج مصرف نیاز است.

به گزارش گروه استان های برنا؛ جمشید طالبی روز دوشنبه در فرمانداری آستارا افزود: در سال گذشته با توجه به کمبود بارش و خشکسالی، برخی نیروگاه‌های برق آبی از مدار خارج شده بود، اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته، خاموشی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از ساعت 12 تا 18 مصرف لوازم برقی باید مدیریت شود و منظور از صرفه جویی، روشن نکردن وسایل سرمایشی نیست بلکه باید از استفاده همزمان وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف پرهیز و درجه کولر بین 23 تا 25 سانتیگراد تنظیم شود.

وی ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن آستارا، پست 63 کیلو ولت در پل احمد این شهر در حال ساخت است و با تکمیل آن ظرف دو سال آینده، مشکل افت ولتاژ منطقه حیران و شهرک صنعتی این شهرستان رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: اجرای طرح شب‌های روشن با توجه به موقعیت گردشگری آستارا باعث افزایش امنیت و کاهش ترافیک خواهد شد و این طرح در صورت اختصاص اعتبار، با تقویت روشنایی در برخی نقاط اجرا خواهد شد.

حسن رستم زاد افزود: معابر روستاهای ویرمونی و عنبران نیازمند تأمین روشنایی است و دستگاه‌های متولی به تامین آن اقدام کنند.

استان گیلان با دو هزار و 500 کیلومتر شبکه و افزون بر 19 هزار پست برق، حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و تعداد مشترکان برق آن بیش از 49 هزار خانوار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز