رییس پارک علم وفناوری اردبیل خبر داد:

عسل اردبیل برند سازی می‌شود اجتماعی

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۲:۵۸:۲۶
کد خبر: ۸۵۹۲۸۸
عسل اردبیل برند سازی می‌شود اجتماعی
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: عسل و فرآورده‌های آن از طریق شرکت‌های دانش بنیان در استان با هدف ورود به بازارهای بین المللی برند سازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های برنا؛ حبیب ابراهیم پور روز دوشنبه افزود: برای تحقق این امر استاندارد لازم برای عسل و فرآورده‌های زنبور عسل تدوین می‌شود.

وی اظهار داشت: با همکاری پارک علم و فناوری استان اردبیل، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و شرکت دانش بنیان تعاونی مهر کشاورزی اکسیر فرآوران سبلان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل توافق نامه ایجاد آزمایشگاه مرجع عسل و فرآورده‌های تولیدی زنبور عسل با هدف تدوین استاندارد و توسعه آنالیزهای استاندارد عسل در کشور ایجاد شد.

ابراهیم پور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان در راستای برند سازی عسل و فرآورده‌های تولیدی زنبور عسل در بازارهای بین المللی، ایجاد این آزمایشگاه را مهم ارزیابی کرد.

وی ترویج فناوری‌های کشاورزی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل ذکر کرد و افزود: هر چند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده ولی برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری سازی رسیدند.

وی ضرورت حمایت مادی و معنوی از این شرکت‌های فناور و دانش بنیان یادآور شد و گفت: هم اکنون هشت شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت 15 هکتار در سفر آتی رئیس جمهوری به اردبیل کلنگ زنی می‌شود و با احداث این ساختمان هسته‌ها و واحدهای فناور استقرار یافته و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل می‌شوند.

ابراهیم پور با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می‌شود، افزود: 21 شرکت در این حوزه فعال هستند که در تولید محصولات صادرات محور فعالیت دارند.

وی بیان کرد: محصولات 46 واحد پارک علم و فناوری اردبیل در حال تجاری سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می‌شود.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای مؤثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن به عنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسه‌های متکی بر فناوری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز