ثبت مشاهده سار صورتی در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری​

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۱:۳۹:۵۱
کد خبر: ۸۵۹۹۵۰
ثبت مشاهده سار صورتی در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری​
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از ثبت مشاهده یک گونه‌ پرنده با نام سار صورتی در برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ شهرام احمدی گفت: تعداد 2 فرد پرنده سار صورتی برای نخستین‌بار در استان، توسط کیامرث مولوی در شهرستان بن شناسایی و این شناسایی ثبت شد. وی افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان گزارشی از مشاهده این پرنده در استان را دریافت نکرده بود. 

احمدی اظهار داشت: سار صورتی با نام علمی (Sturnus Roseus) بسیار مشابه سار معمولی است، گرچه پرواز آنها مختصری با هم تفاوت دارد به طوریکه این پرنده دارای پر و بال صورتی با سر، گردن، بال‌ها و دم‌ سیاه براق و کاکل مشخص، منقار زرد نارنجی(در زمستان قهوه‌ای) و پاهایش صورتی است.

وی درباره زیستگاه این پرنده عنوان کرد: این گونه مشاهده شده جدید در فضاهای باز، زمین‌های زراعتی، صخره‌های مرتفع کوهستان و استپ‌هاست و در سوراخ بین سنگ‌ها در نقاط وسیع، درون دیوارها و توده‌های چوب، زاد و ولد می‌کند. 

این مقام مسئول ادامه داد: این گونه، پرنده‌ایست اجتماعی و حتی در هنگام لانه‌سازی، اغلب همراه سار دیده می‌شود، به ویژه هنگامی‌که در اطراف گله‌های گاو مشغول تغذیه است.

احمدی در پایان تصریح کرد: حفاظت از محل های تولید مثل پرندگان و حیات وحش استان در بقایشان تأثیر به سزایی دارد.

گفتنی است: تعداد گونه پرنده های استان چهارمحال و بختیاری، بر اساس بررسی‌های پروژه‌های ملی و بین‌المللی و مشاهدات صحرایی اخیر به 265 گونه رسیده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز