استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

گزارشی مستند از محرومیت ها تهیه و به دفتر رئیس جمهور ارسال خواهد شد/ پرونده خسارت به سیل زدگان پیگیری می شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۴:۲۷:۰۰
کد خبر: ۸۶۱۰۷۵
گزارشی مستند از محرومیت ها تهیه و به دفتر رئیس جمهور ارسال خواهد شد/ پرونده خسارت به سیل زدگان پیگیری می شود
حسین کلانتری در اولین سفر استانی خود به بخش‌های محروم قلعه رئیسی و دیشموک با اشاره به محرومیت استان در برخی از زمینه ها گفت: پس از بازدیدهای میدانی از همه نقاط استان گزارش مستندی از عمق محرومیت ها تهیه و تدوین و به رئیس جمهوری، معاون و وزرای دولت تقدیم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، بازدید از مناطق محروم و دور افتاده استان یکی از اولویت‌ها استانداری خواهد بود ارزیابی و اولویت بندی مشکلات در سفرهای استانی را برای مسئولان ضروری دانست و بیان کرد: مصوبات این سفرها با اولویت بندی پیگیری خواهد شد.

حسین کلانتری با اشاره به راه ارتباطی نامناسب دهدشت - قلعه رئیسی - دیشموک گفت: این طرح باید کد ملی دریافت کند تا مشکلات مردم برطرف شود.

استاندار با بیان اینکه، برنامه ریزی لازم برای دریافت کد ملی این طرح از سوی مسئولان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با دریافت کد ملی این طرح باید از سوی مسئولان استانی توسعه و تعریض شود.

کلانتری با اشاره به شجاعت مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در همه زمینه‌ها، ابراز داشت: ایران اسلامی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی هیچ وقت در مقابل دشمن سرخم نخواهد کرد.

وی به وضعیت اقتصادی و محدودیت های کشور و تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد و این حس هم وجود دارد که  توقعات مردم از نظام بر اساس امکانات تعدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو جبهه جنگ اقتصادی و خدمت گذاری به مردم را برای مسئولان مهم دانست و بیان کرد: دولت و مسئولان وظیفه‌ای جز خدمت گذاری به مردم ندارند و در شرایط سخت باید بیشتر تلاش کرد و به دنبال راهکارها بود.

کلانتری با اشاره به سیل اخیر و خسارات ناشی از آن در استان گفت: طی یک هفته آینده پرونده خسارت به سیل زدگان در بخش کشاورزی، اراضی و مسکونی به وزارتخانه های متبوع ارسال خواهد شد.

استاندار تصریح کرد: با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات ارزان قیمت چهار، ۱۲ و ۱۸ درصد برای جبران خسارت سیل نیز به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه، شرایط خدمت رسانی در سطح استان مهیا است خاطرنشان کرد: همه تلاش می کنیم و بر این باوریم که با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان و همکاری مردم مشکلات با اولویت بندی به سرانجام خواهد رسید.

حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد در اولین سفر شهرستانی خود در بازدید از جاده یاسوج - چرام با آگاهی از وضعیت آن بر لزوم تعریض و رفع نقاط حادثه خیز این پروژه تاکید کرد.

استاندار در راهدارخانه جوخانه شهرستان چرام حاضر و از نزدیک شرایط این راهدارخانه را مورد بررسی قرار داد.

کلانتری در محل وقوع حادثه تصادف چند روز پیش در منطقه آب حیات که ۸ نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند حاظر شد و گفت: حوادث جاده ای روزهای اخیر تاسف بار است و از مدیران مربوطه خواست نسبت به ایمن سازی جاده های ارتباطی دقت و جدیت بیشتری داشته باشند.

استاندار در خصوص جاده های ارتباطی شهر چرام، خواستار ارائه گزارشی کامل از وضعیت این جاده ها و تلاش برای رفع مشکلات پروژه های نیمه تمام این شهرستان شد.

کلانتری از تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت.

درادامه سفر حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی، عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نیکبخت فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بعد از سفر به قلعه رئیسی به دیشموک رفت.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با قدردانی از استاندار و مدیران همراه، گفت: انتظار من از موکلینم و مدیران بخش این است که مشکلات اولویت دار را مطرح کنند.

 عدل هاشمی‌پور تصریح کرد: اگر ما سه مشکل مهم این منطقه را مطرح کنیم و آنها را با همکاری مدیران استانی و استاندار در کشور به جد پیگیری کنیم، خیلی بهتر و مثمر ثمر خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر صدها پروژه و مشکل را به طوریکه بی نتیجه باشد مطرح کنیم به جایی نمی ‌رسیم، اما اگر سه پروژه و مشکل مهم را پیگیری کنیم و به بهره برداری برسانیم، تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه قلعه رئیسی هم در این دیدار ضمن خیر مقدم به استاندار جدید و مسئولان، گفت: بخش چاروسا دارای مردمی مومن و متدین و شهیدپرور هستند و این منطقه دارای ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی از قبیل کشاورزی، گردشگری، دامداری و ... است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: این منطقه منابع طبیعی بی نظیری دارد و بعد از سال‌ها صاحب گاز شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به وضعیت راه ها اشاره کرد و گفت: ما بدترین وضعیت راه را داریم و در ۱۰ سال اخیر هیچ پروژه ای در اینجا افتتاح نشده است.

حجت الاسلام صلواتی با تقدیر از حضور و بازدید حسین کلانتری استاندار جدید از این منطقه دور افتاده در اولین هفته کاریش گفت: حقیقتا این منطقه نیاز به توجه ویژه ای دارد.

استاندار در شورای اداری شهرستان کهگیلویه به بررسی مشکلات و رایزنی با مدیران استانی و مسئولان این شهرستان و مناطق مختلف آن، جهت تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز