استاندار بوشهر خبر داد:

پیش‌بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان بوشهر

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۱۱:۲۷
کد خبر: ۸۶۱۸۱۸
پیش‌بینی اعزام ۵۰ هزار زائر  اربعین از استان بوشهر
استاندار بوشهر از پیش‌بینی اعزام ۵۰ هزار زائر از استان بوشهر برای حضور در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ عبدالکریم گراوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران ستاد اربعین استان اظهار داشت: ستاد اربعین علاوه بر موضوع اعزام زائران به عتبات عالیات در جریان حوادث غیرمترقبه هم حضوری فعال داشت.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای حضور زائران در مراسم امسال اربعین حسینی اندیشیده شود گفت: نماینده حوزه دفتر فنی و سپاه استان به منظور رفع مشکلات موجود در مرز برای زائران استان، ضمن بازدید از مرز، اقدامات لازم برای رفع نواقص انجام دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه یک مراسم تجلیل باشکوه برای همکاران و فعالان ستاد اربعین در استان برگزار شود، اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، شرایطی برای ارتباط لازم بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و موکب های استان فراهم شود.

گراوند با بیان اینکه رعایت مسائل امنیتی در مراسم اربعین ضروری است، بیان داشت: به منظور ارائه خدمات مطلوب کنسولی به زائران استان، محل موقت برای استقرار کنسولگری عراق در بوشهر در نظر گرفته شود.

وی گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای صدور ویزا به زائران، امسال شاهد افزایش حضور زائران خواهیم بود لذا تدابیر لازم برای تامین امکانات و همچنین تردد برای حدود ۵۰ هزار زائر استان فراهم شود.

استاندار بوشهر افزود: همه اعضا ستاد اربعین، پیش بینی و بسترسازی لازم برای تامین امکانات مورد نیاز زائران داشته باشند، یکی از ضرورتها، آموزش موارد بهداشتی، عقیدتی و امنیتی به صاحبان موکب ها و زائران است که باید انجام شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر هم گفت: ستاد عتبات عالیات استان ضمن تجمیع ۵۴ موکب استان در ۲۰ موکب، ۱۵ تا ۲۰ روز خدمات لازم به سیل زدگان استان خوزستان و لرستان انجام داد.

عبدالرضا مطاف گفت: ۵۶۴ میلیون تومان کمک های نقدی مردم هم به سیل زدگان پرداخت شد و ۳۷۲ نیروی فعال در موکب ها به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۴ موکب در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر داریم.

رنجبر  مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر هم گفت: سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۵۰ روادید برای زائران هم استانی صادر شد و امسال ثبت نام زائران اربعین از ۲۰ مرداد  در سایت سازمان حج و زیارت آغاز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز