کاهش یافتن ساعت کار اداری سه روز آتی به علت گرما

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۷:۵۳
کد خبر: ۸۶۲۵۶۸
کاهش یافتن ساعت کار اداری سه روز آتی به علت گرما
رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه گفت: به علت افزایش دمای هوا و جلوگیری از قطعی برق شهروندان ،ساعت کار سازمان ها و نهادهای دولتی در این شهرستان در سه روز آینده یک ساعت کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های برنا؛ مهرداد تابش نژاد اظهار داشت: با توجه به وضعیت افزایش دما و احتمال قطعی برق، پایان ساعت کاری همه سازمان ها و نهادهای دولتی این شهرستان در سه روز آینده از سه شنبه ساعت ۱۲/‌۳۰‬ دقیقه خواهد بود.

وی بر نظارت دستگاه‌های اجرایی نسبت به صرفه جویی برق بعد از ساعت اداری نیز تاکید کرد.

تابش نژاد تصریح کرد: در صورت افزایش دما و در راستای جلوگیری از قطعی برق با همکاری فرمانداری شهرستان پنجشنبه‌ها نیز تعطیل خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته نیز گفت: وضعیت هوای استان در تابستان امسال گرم همراه با وزش بادهای گرم پیش بینی می‌شود.

ولی بهره مند اظهار داشت: امسال هم از نظر تعداد روزهای گرم و هم از دیدگاه حداکثر دمای هوا، تابستان گرمی برای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال هوای ۴۰ درجه سانتیگراد در شهر سردسیری یاسوج تجربه شد، ابراز داشت: امسال نیز چنین دمایی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حداکثر دمای هوای شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۵۰ درجه سانتیگراد بود که امسال نیز چنین دمایی در مناطق گرمسیری تکرار خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و اختلاف خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در خرداد امسال به ۳۱ درجه سانتیگراد رسید.

گرم‌ترین دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در خرداد امسال به میزان ۴۶.۵ درجه سانتیگراد در شهر گرمسیری لیکک گزارش شده است.

خنک‌ترین دمای هوای خرداد ماه امسال در شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به میزان ۸.۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه