استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۹:۵۲:۴۴
کد خبر: ۸۶۷۱۳۶
ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری
حسین کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰درصد تولید نفت ایران در این استان گفت: استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب ترین منطقه کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های برنا؛ کلانتری با اشاره به ظرفیت های ویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، اظهار داشت: این استان به عنوان یکی از مناطق فوق العاده حاصلخیز به "پایتخت طبیعت ایران" مشهور است.

استاندار با بیان اینکه کهگیلویه وبویر احمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و پنج درصد جنگل های کشور را تشکیل می دهد، افزود: این استان با ظرفیت های فوق العاده ای بین چهار استان مهم کشور واقع شده اما هنوز به جایگاه واقعی این استان توجه نشده است.

حسین کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از تولید نفت ایران در این استان گفت: با توجه به موقعیت فوق العاده استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب ترین منطقه کشور محسوب می شود.

استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان تصریح کرد: سرمایه گذاری۲ هزار میلیارد تومانی پروژه های استان از جمله انتقال آب شرب از سد کوثر به چندین شهر اطراف، آبیاری و زه کشی ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پیشرفت ۸۰ درصدی سد برق آبی سیاه بیشه گچساران، چهارخطه کردن محور شریانی یاسوج- شیراز، محور یاسوج-اصفهان، محور یاسوج به اقلید و همچنین اتصال اصفهان به خوزستان از محور کهگیلویه بویراحمد، یاسوج، دهدشت، بهبهان و اهواز و دسترسی به بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات در حال انجام و صورت گرفته در استان به شمار می روند.

کلانتری همچنین با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش به خوبی حمایت می کنیم.

 

نظر شما