نجات جغد جنگلی توسط دختر بچه لردگانی

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۱:۳۱:۱۷
کد خبر: ۸۶۷۷۸۴
نجات جغد جنگلی توسط دختر بچه لردگانی
یک فرد جغد جنگلی نخستین بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط ۲ کودک دوستدار طبیعت به حفاظت محیط زیست شهرستان لردگان تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: "پریا و محمدرضا اسلامی" کودکان لردگانی با مشاهده یک فرد جغد جنگلی مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان، این پرنده را از گردشگران خریداری و به حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دادند.

شهرام احمدی روز دوشنبه با بیان اینکه مشاهده این گونه پرنده برای نخستین بار در استان ثبت شده است، گفت: انجام چنین اقدام فرهنگی از سوی این نوجوان ۱۰ ساله، قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: این پرنده توسط متخصصان دامپزشک در حال تیمار است و پس از به دست آوردن سلامتی کامل به طبیعت باز خواهد گشت.

به گفته احمدی، این پرنده که توسط گردشگران زنده گیری شده بود و به دلیل تغذیه نامناسب و صدمات بدنی بیمار شده بود.

جغد جنگلی با نام علمی (Strix aluco) طولی حدود ۲۷ سانتی متر طول دارد که دارای پر و بال لکه لکه و چشم‌هایی سیاه است، این پرنده سری بزرگ و گرد دارد و پرهای پروازش دارای رگه های تیره رنگ بوده که معمولاً به صورت یکدست است.

جغد جنگلی، گونه‌ای جغد بوده که دارای بدن کوتاه و پهن است که معمولاً این حیوان در جنگل‌های اوراسیا، ایران و در جنگل‌های بلوط زاگرس یافت می‌شود.

زیستگاه این پرنده در جنگل‌ها، باغ‌های بزرگ و حتی اطراف شهرها زیست می‌کند و در شکاف تنه درخت‌ها و یا لانه قدیمی پرندگان دیگر آشیانه می‌سازد.

جغد جنگلی حیوانی شب رو بوده که غذای خود را از راه خوردن جوندگان تأمین می‌کند که از کمینگاه‌های خود بر سر طعمه فرود می‌آید و جانور را یکجا می بلعد، همچنین جغدهای جنگلی توانایی شکار جغدهای کوچک‌تر را دارند اما خود طعمه عقاب‌ها و جغدهای بزرگ‌تر می‌شوند.

تعداد ین نوع پرنده‌ها در استان چهارمحال و بختیاری به ۲۶۷ گونه می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز