جهانی شدن پلاسمای بوشهر

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۰:۴۲:۰۸
کد خبر: ۸۷۳۲۱۶
جهانی شدن پلاسمای بوشهر
با تائید نمایندگان ستاد مرکزی انتقال خون ایران و شرکت اتریشی "اکتافارما" ضمن بررسی پلاسمای بوشهر از نظر کیفیت و استاندارد بین المللی از این پس پلاسمای مازاد این استان با هدف تولید داروی مشتق از پلاسمای ایرانی و برگشت آن به کشور، به اتریش ارسال می شود.

به گزارش گروه استان های برنا؛ مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در پی بازرسی های مستمر ستاد مرکزی انتقال خون ایران با حضور معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت ستاد و نماینده وزارت بهداشت اتریش و شرکت اکتافارما در تیرماه جاری پلاسمای بوشهر برای ارسال و تولید دارو از آن و بازگشت به کشور تائید شد.

نرگس عبیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این موفقیت سرآغازی برای تلاش مستمر در زمینه تامین نیازهای کشور از داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی است.

وی بیان کرد: این رسالتی بسیار مهم است که باید بتوانیم تلاش‌ها در انتقال خون را برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به هموطنان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه کنیم.

عبیدی گفت: تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی در کشور می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر در کشور از هر واحد خون اهدایی چهار فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت و رسوب کرایو تهیه می شود.

وی تاکید کرد: آلبومین و فاکتورهای ۸ و ۹ از جمله داروهای مشتق از پلاسماست که تولید و به کشور ارسال می شود.

عبیدی یادآور شد: استفاده از پلاسمای هر کشور برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما باعث می‌شود از انتقال بیماری‌های نوظهور به مناطق دیگر جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز